Dag 9

Nu är jag mätt och uppsvälld. Är rätt säker det beror på laktosen. Så ska köpa laktosfri mjölk nästa gång. Men kvarg som smakar som icas är jag tveksam till att det finns?

Idag har det varit vilodag så jag har städat endel, fast inte mer än normalt dock. Sen kanske jag tittar på en film ikväll. Det händer ALDRIG. Men ikväll ska jag unna mig det med ett granatäpple :) Vincent va rätt jobbig igår med men somnade sen vid 23.00 tillslut. 
Men idag har vi hållt han vaken från 15.00 så han kommer nog somna tidigt idag :) Men om han blir för gnällig får han sova.  

Jag är väldigt nöjd med min kost idag med. Trots jag inte tränat ligger jag på ett underskott :) Nu åt jag drygt hälften av det jag skrev in i appen på middagen så ligger nog på ett större underskott :)
Gjorde omelett ikväll men va så tankspridd så la majsen i fel bunke. Men det va gott ändå :)


Glömde lägga upp kosten så här komer den :)

Frukost: gröt och en kaffe

Lunch: quornbullar, bön/linsröra, kokt blomkål och broccoli

Mellanmål: kvargröra

Middag: omelett med en sallad

Kvällsmål: ett granatäpple och en apelsin




Kommentarer
Josse

Laktosfri kvarg finns men om den smakar som ICAs vette fanken!! ;) jag tycker den är rätt god laktosfri iaf! :)

Svar: Jag kan ju testa iaf :) men läste att broccoli, blomkål, lök och bönor kan göra en uppsvälld o de äter man ju mkt av. Men jag får testa utesluta en sak i taget så jag vet vad de beror på :)
Malin

2014-01-09 @ 20:59:47
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Ja fast då borde du väl reagerat innan också för det är väl sånt du nästan äter dagligen? Skulle det vara laktos kan du ju alltid köpa tabletter på Apoteket annars som du tar i samband med maten (mjölk) slipper du köpa laktosfritt. Men skönast hade nog varit att inte vara laktosintolerant, det krånglar till det rätt mycket om man ex ska ut eftersom restauranger/Caféer älskar grädde i allt! ;)

Svar: Jag har alltid blivit uppsvälld varje dag från och till. Men bönor och linser åt jag inte innan så tror det är laktosen. Läste att det är väldigt vanligt att vara laktosintolerant och att de flesta är det mer eller mindre. Men nu äter jag bara kvarg och mjölk när jag tar mina proteinshaks så då går de ju byta ut :)
Malin

2014-01-10 @ 09:35:53
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0