Dagens rutiner

08.00-09.00 - Hör Vincent prata. Dags att stiga upp.
 
09.00 - Byt blöja och ner i köket och ner i sin matstol. Leka och kasta lite sen blir det gröt.
 
10.00 - Dags för min gröt. Borsta tänderna och plocka hemma. Vincent sitter antingen kvar i sin stol och leker, ligger på en filt, sitter i gungan eller gnäller och vill bli buren.
 
11.00-12.00- Vincent börjar bli trött och får en flaska ersättning och sen somnar. Då lagar jag min lunch och gör i ordning mig.
 
13.00 - Vaknar och får mammas hemmagjorda pure eller köpt
 
13.30 - Pappa kommer hem och busar
 
14.00 - Jag eller Danny drar till gymet
 
15.00 - Vincent börjar bli gnällig, snart dags för mat igen.
 
16.00 - Ersättning och ibland sover igen eller vill vara vaken och få uppmärksamhet
 
18.00 - Lagar kvällsmat medans vi försöker underhålla Vincent. Blir mer och mer gnällig och kräver att bli underhålld.
 
19.00 - Gröttajm
 
20.00 - 21.30 - Ersättning och dags för sova för natten
 

 
Såhär ser våra dagar ungefär ut. Vi ger han mat rätt ofta för han blir inte riktigt mätt på gröten eller purén känns det som. Han är heller inte super intresserad av maten förutom ersättningen. Däremot vatten älskar han. Såfort man visar pipmuggen sträcker han fram armaran och gapar stort haha. Önskar han va likadan mot maten :P
 
På kvällarna är han som mest jobbig. Vi försöker verkligen planera så han sover på eftermiddagen, typ till 18.00 och sen är vaken till 21.00. De dagar han somnat innan 21.00 kan han vakna väldigt tidigt på morgonen.
Men det är rätt jobbigt när man tränat och fixat massa hemma och är supertrött i huvudet och kroppen och Vincent är väldigt gnällig. Ibland vill han inte göra nåt och man måste gå och bära han. Men oftast så kan man underhålla han med leksaker och låta han stå lite osv :) Det är iaf skönt han somnar tidigt. Innan la han sig vid 23.00 tiden varje kväll.
 
 
Haha såfort han sätts i stolen så ska sakerna ner på golvet. Han är allt för rolig :)
På morgonen är han verkligen superlugn och inte alls kinkig.
 
 
 
 
 
Älskar dig! Du kommer bli en riktig businge! Känner det på mig :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0