Fiberhavregrynsgröt

Hmm undrar om jag nånsin kommer tröttna på min gröt? Den smakar ju ändå likadant i stort sett förutom att jag väljer olika proteinpulver och lägger i - jordgubb, blåbär eller vanilj.
 
Gröten är nog min höjdpunkt på dagen i kostväg. Är så hungrig på morgonen och då är det så gott att äta en varm och söt gröt :P Jag tänkte först att jag skulle äta kvarg till frukost då gröten innehåller ca 350kcal. Men samtidigt är frukosten viktig och att den innehåller energi. Speciellt de dagar jag tränar, om jag ska träna efter frukosten lägger jag på en banan med - ännu godare! I sommar kommer jag ha mer färska bär på :)
 
 
 
 
Fiberhavregryns gröt
 
2.5 dl fiberhavregryn (jag använder axa)
3 dl vatten
In i micron i ca 2.30 minuter på full värme
En halv dl proteinpulver
chiafrön
linfrön
frysta hallon
Blanda allt och rör om

Garnering = banan, kanel och kokos
 
 


Kommentarer
sussie

Hej!
Stämmer verkligen detta recept? 2,5 dl gryn till 3 dl vätska! Blir väldigt stampigt 😝

Svar: Haha ne måste skrivit fel😄 använder 1.5dk havregryn och 3dl vatten i 2min och 40sek :)
Malin

2014-07-31 @ 10:04:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0