Fiskgryta med pasta

En favorit här hemma som har lagats regelbundet i några år nu :) Men har nyligen bytt ut laxen mot torsk då jag tycker det är mkt godare och är kalorisnålare. Annars innehåller lax väldigt bra fetter. 
 
Jag har inga exakta mått utan lägger i så mkt som jag känner för och varierar med oliak grönsaker osv.
 
Torskgryta
 
2 fileer torsk skuret i små bitar
Grädde, creme fraiche, mjölk (ta det som känns bäst) Destu mer destu mer sås :P
1 grönsaksbuljong (alt. fiskbuljong)
broccolibuketter
Massa spenat (fryst)
dill efter smak
zucchini
Gul lök
vitlök
citronpeppar,salt
fullkornspasta
 
Hacka löken och fräs i olja med fiskbitarna tills fisken är genomstekt. Pressa 1-2 klyftor vitlöksklyftor.
Koka pasta sålänge.
Häll i grädde/mjölk/cremefraiche (jag brukar ta lite av varje men creme fraiche och grädde funkar bra (ca 2-3dl).
Lägg i spenat, broccoli och önskade grönsaker/rotfrukter och låt koka. Lägg i den kokta pastan och krydda med citronpeppar och salt och rör i dill.
 
Går bra att frysa in då pastan ligger i röran :) Smaskigt och mättande!
 
 
Hade bara en bild med lax men det är samma recept :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0