Framkalla

Jag vill framkalla en till bild på Vincent. Älskar verkligen den som är i svartvit! Skulle haft den i en jättestor storlek eller på canvas kanske.
 
Nu har vi börjat med maten igen men jag tycker det är så svårt. Några i mammagruppen hade redan gått över helt till mat och vissa åt 4 gånger per dag. Känns inte som vi har några riktiga matrutiner än och vi ger han när han är hungrig lixom. Sen har jag aldrig känt han blivit mätt på pureer eller gröt för han kan äta en hel flaska typ 30 min efter utan problem. Det är svårt att mata han för han tappar intresset, tillslut gapar han inte, tittar ner i sin haklapp, börjar gnälla osv. Så det är precis vi får i han en grötportion.
Ersättningen känns mkt tryggare för där vet man att han blir mätt, änsålänge iaf, och man vet han får i sig vad han behöver. När man gör egen mat känns det inte som grönsaker täcker hans behov. Men får väl börja med kött, bönor och sånt snart med.
 
Älskar denna bilden!
 
 
 
 
 


Kommentarer
Josse

Ställde mig på vågen idag efter träningspasset och blev så himla besviken, samma som min ursprungsvikt! Frågan är om det är de 2 vattenflaskorna under passet som gjorde det? Oavsett vad får jag köra med måttband nu, det här går inte. Så jag tänkte höra om du kan förklara hur du gör när du mäter och var exakt? :)

Svar: När man börjar styrketräna så ska man helst inte väga sig. Läst nåt om att musklerna kan samla vätska eller nåt i början eller va de nu va. Men det är vanligt att först gå upp i vikt men sen går man ner (om du inte äter ett stort överskott). Jag gick inte ner så mkt i början, det är de senaste 2 månaderna vikten har gått ner rejält :) sen tror jag dedär vattnet du drack kan va en faktor ;) väg dig på morgonen helst.

Jag mäter mig alltid på de största ställerna. Där magen är som störst (nån cm under naveln), låret där jag är som störst osv :) midjan mäter jag dock där jag är som smalast :)
Malin

2014-01-24 @ 17:35:37
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Haha.. Tja, jag får väl låta bli då!! ;) så jäkla snopet liksom, tänkte verkligen gah det här händer inte! Så nej, nu skiter jag i vågen och kör mätning 1-2 gånger i månaden eller nåt ist. Tack för tipset!

Svar: Jag förstår frustrationen när man tror man gått ner. Men du kan ändå ha gått ner i fett o upp i muskler och isf är du smalare trots samma vikt:) måttbandet ger mer rättvisa resultat :)
Malin

2014-01-24 @ 19:35:14
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Då kör vi på det!! Måste bara ge en eloge till dig också, du ser riktigt grym ut!! Roligt!! :D

Svar: Tack så mkt! ^^
Malin

2014-01-24 @ 20:24:38
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0