Hormoner och tålamod

Nåt som inte går ihop är tålamod med humörsvängningar..
Vincent har varit uppe sen klockan 18.00 så vet inte varför han varit så pigg och jobbig hela kvällen. Jag brukar oftast ha mycket tålamod, brukar inte va jobbigt när han gnäller och det går oftast väldigt bra att underhålla han sent om det behövs trots man är utmattad. Men när hormoner spökar har man inget tålamod, man känner en klump i halsen hela tiden och för minsta lilla blir man superirriterad. Den känslan HATAR jag mest av alla känslor som finns. Man vill bara skrika och springa därifrån typ och det är så sjukt psykiskt påfrestande. Danny kan ju inte hjälpa mig nu när han ska upp klockan 4. Man blir lixom en annan person när man har sina hormonrubbningar. Men tack och lov är det inte alls lika ofta eller farligt som när jag tog ppiller. (Har också fått mycket mindre finnar, kanske beror på att jag slutat med ppiller, eller att jag rör på mig och äter bra). Är glad jag inte tar några hormoner eller preventivmedel överhuvudtaget och att allt sker naturligt.

 
Så inte nog med att Vincent varit jobbig sen klockan 20.00 ikväll så bajsade han ner hela ryggen upp till skuldrorna. Tyckte det luktade konstigt runt honom, typ smörpopcorn?! När han låg på magen i soffan så såg jag det va blött på ryggen. Luktade inte kiss, och luktade inte bajs heller haha. Men förstod snabbt det va det sistnämnda så upp och göra rent och byta om.
 
Sen blev det ännu en flaska ersättning för han hade ju tömt hela sig och inget dög så efter han fått en sista flaska somnade han ÄNTLIGEN.
Nu luktar det smörpopcorn i hela hans rum trots jag tömt blöjhinken. Han har ju varit väldigt hård i magen idag och bajsat säkert 4 gånger så han behövde nog få ut detdär. Får se det positiva att han varit vaken ikväll, tänk om han bajsat inatt och legat i det hela natten? :S
 
Sen har jag sytt in några linnen ikväll. Gick bra tillslut men den sydde lite hackigt ibland så man fick sy om två gånger, tråden hoppade ur och nu har undertråden trasslat och får den inte att fästa. Så kunde inte fortsätta sy. DET tog på mitt tålamod med och ville bara slänga syhelvetet i marken haha! Därför jag hatar att sy, det krånglar alltid med dedär maskinerna. Men nu har jag iaf två träningslinnen som jag kan använda som varit förstora innan. WORKOUT linnet och mitt better bodies linne sitter nu perfekt :)
 
 
Så nu har jag avreagerat mig lite haha. Trots det är superjobbigt i stunden så somnar han tillslut och då släpper alla jobbiga känslor direkt.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0