Kvällens tips

Jag har lärt mig mycket om träning detta året och jag är glad jag vet bättre idag. 
Om man ska få en fast och fit kropp räcker det inte med att powerwalka, springa eller bara köra kondition. Det har jag dock vetat länge. Men nu förstår jag det inte är bra att stå och jogga i samma takt hur längesomhelst. Utan man bör chocka kroppen och då är det bättre att köra intervaller. Tex att man springer allt man kan i 2 min och sen går i 2 min osv. Så pulsen inte är detsamma hela tiden. 
Men styrketräning ger så mkt mer än cardio så om jag måste välja blir det hellre ett styrkepass. Inte bara för det är roligare utan det ger bättre resultat. Man  förbränner inte bara fett utan man blir fastare och starkare med :)

Denna kroppen är gjord av tung styrketräning. Såå snygg! Den rumpan asså 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0