Kvargröra

Detta äter jag i stort sett varje dag. En portion innehåller ca 220 kalorier medans gröten innehåller ca 350-400 kalorier. Så kvarg försöker jag äta till frukost de dagar jag inte tränar. Då tar jag även en kaffe på morgonen. Det är bara på mina vilodagar jag dricker kaffe då jag tar ripped annars. 

Det mättar iaf väldigt bra pga all protein.  En portion innehåller hela 41 gram protein, 16 gram kolhydrater och bara 2 gram fett. Nästan hälften av mitt proteinbehov på bara frukosten :) Lägger upp receptet igen hur jag gör min kvarg då jag fått många nya läsare, kul :)


Kvargröra:

250 gram icas lättkvarg
0.5-1 dl bär
0.5dl proteinpulver
Chiafrön
Linfrön
Vaniljpulver (inte vaniljsocker). Använder bourboun som är ekologisk och som innehåller 100% vaniljstång)

Mixa och servera





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0