Målvikten nådd

Jag vet, vikten är egentligen helt irrelevant för den säger ju inte hur mycket av den vikten som är muskler, fett, skelett osv. Men jag har alltid legat på runt 55 kilo innan min graviditet. Gick upp till 77kg ca (vägde mig aldrig de sista två veckorna innan förlossningen), så jag har ändå haft som mål att gå ner till min ursprungliga vikt då jag alltid legat där. Vägde mig igår och vägde 55.2kilo så nu är jag nere där jag alltid legat innan fast med mycket mer muskler. Det känns mycket bättre på nåt sätt att väga det jag alltid vägt. Men det är egentligen bara psykiskt för kroppen kan ju va lika smal med 60-70kilo om man har mycket muskler. Men mitt mål är väl egentligen inte att alltid ligga på 55 kilo. Utan nu fokuserar jag på att förlora lite mer fett runt kroppen och behålla musklerna, så jag kommer kanske gå ner lite till. Men sen ska jag fokusera på att bygga mer muskler och då kommer jag gå upp igen. Men helst inte i fett utan i rena muskler.
 
Jag känner hur jag hela tiden närmar mig mitt mål, eller jag har väl inget riktigt mål utan vill bara utvecklas och bli starkare och få mer muskler. Men jag vill inte bli större eller få stora muskler, utan bara definierade muskler och vill inte det ska gå så långt så man ser ut som en man :P
Minns när jag va gravid och blev lite stressad över att jag gick upp så pass mycket, för jag hade inte så mkt vätska, så jag va rädd det mesta bara va fett. Men trots hur mycket man går upp kan man fort gå ner det efter. Men i somras trodde jag verkligen inte att jag skulle väga 55 kilo igen efter 6 månader, trodde det skulle ta mycket längre tid eller att det aldrig skulle ske.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0