Mardrömsnatt

Haft en hemsk natt. Har nog sovit max 4 timmar och är en zombie just nu. Kunde inte somna igår heller. La mig vid 22.30 men somnade nog halv två. När jag precis äntligen somnade så skriker Vincent. Han fick mat och ny blöja och somnade sen om. Kunde inte somna om direkt. Sen vaknade han igen vid 04.00 och va uppe i drygt en timme. 
Där brast det för mig och jag orkade ingenting. Vincent gnällde inte men han låg och pratade med sig själv så man ligger och hoppas han ska somna om och man blir så frustrerad. För man vet hela dagen kommer bli förstörd när jag inte sover tillräckligt.  Jag kunde inte somna om direkt då heller och somnade nog vid halv 7. Sen ville Vincent upp vid 8 tiden. Det va min natt. Är så sjukt trött nu och hela kroppen värker från igår. Får hoppas min kaffe hjälper lite. Skulle göra saker idag men kommer va hemma och inte göra nåt idag. 

Det är inte just det att Vincent vaknar på natten. Det som är jobbigt är att jag har så svårt att somna. Så när man dragit sig i sängen i flera timmar och bli väckt flera gånger för att sen kämpa med att somna om är sjukt frustrerande. Blir så stressad och less. Det värsta jag vet är att dra sig i sängen. Man vänder sig om tusen gånger, blir stressad, blir varm, blir hungrig. Hoppas jag kan komma till ro framöver. Annars är Vincent en lätt bebis så ska inte klaga på att han får sånahär nätter ibland. Hade varit mkt lättare om jag kunde somna. Men jag fasar rent ut sagt efter nästa bebis som säkert kommer skrika på nätterna. Mitt psyke klarar inte det :( Så kanske bättre Danny är pappaledig isf och jag jobbar. Men problemet är att Danny har mindre tålamod än mig..







Kommentarer
Erica

Ha ha ha ni hade dött om ni haft min dotter. Hon är 14 mån och vaknat minst 8-10 ggr varje natt sen hon föddes! Skriker varje gång med. Får jag sova 4h så är det en bra natt!;)

Svar: Gud ja vi hade nog gått under. Eller så vänjer man sig. Nu när man är van vid att Vincent sover hela nätterna eller alltid ha somnat om direkt så är man inte van vid att han är jobbig på nätterna. Så jag hoppas man vänjer sig om vårt andra barn inte sover bra på nätterna.
Känner du att du orkar göra saker på dagen när din sömn störs så mkt?
Malin

2014-01-17 @ 10:55:34
Josse

När våra nätter varit knasiga sover jag samtidigt som lillan på dagen. Gäller att släppa kraven på vad man ska hinna med tror jag. Just nu är vi inne i en knäpp fas där hon härjar ungefär som V gjorde inatt, men jag gissar på att det är tänderna och förhoppningsvis övergående eftersom hon sovit så bra innan nätterna igenom :)

Svar: Ja jag borde ju sova NU när Vincent sover lunch :) men jag har svårt att komma till ro o sova mitt på dagen så brukar va uppe hela dan o lägga mig tidigt istället. Annars sover Vincent ca 12 timmar i sträck så jag får hoppas jag kan sova ut nu inatt. Skönt det är helg så Danny kan ta han annars :) Kan ju va tänderna, eller kanske för han är hård i magen. Fast han är oftast glad när han vaknar. Ler och pratar. Men sen somnade han halv 8 igår med :)
Malin

2014-01-17 @ 12:46:23
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Erica

Ja, det är som sagt en vanesak, inte sovit en hel natt på över ett år förutom dom 2ggr vi haft barnvakt. Man lär sig klara sig på mindre sömn för att man måste. Dom dagarna jag är som segast så är det nästan bättre att jag sysselsätter mig annars blir tröttheten bara värre. Och sömnbristen gör ju även att man känner sig deprimerad. Så när du skriver ett sånt här inlägg så blir man nästan provocerad (även om jag fattar att det inte är det du vill uppnå haha), är så sjukt avundsjuk på alla människor med sovande barn;) men en dag ska hon fan i mig sova haha! Hon utreds just nu, om det är nått fysiskt fel eller nått.
Men som sagt, du har det bra!!:)

Svar: Haha jag förstår det kan låta provocerande när jag ändå har det så bra att kunnat sova på nätterna. Så man blir lite bortskämd. Sen är dagarna anpassade så jag ska sova hela nätterna, för hade aldrig orkat träna, laga massa mat o städat hela dagarna annars. Det är bara synd man inte vet innan vilka nätter som kommer störas.

Jag hoppas din lilla vill sova hela nätterna snart. Man behöver ju sin sömn :)
Malin

2014-01-17 @ 14:51:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0