Portionscheesecake

Jag är en riktig såsperson! Jag ÄLSKAR sås, speciellt med potatis! I skolan när jag va liten mosade jag alltid potatisen och tog massa sås, det gillade inte mattanterna och tyckte man skulle skära potatisen i bitar för varje tugga... Men pressad potatis är perfekt, helt lagom mosad och den får en fluffighet :)
 
Jag hade kunnat göra en mer fin måltid, men jag tycket mat ska va gott och grytor är det bästa jag vet, potatis till det gör det ännu bättre :) Va så längesen jag åt en riktig fet gryta på grädde så detta va riktigt gott och kommer även ätas innan träningen idag.
 
Fläskfilegryta:
Skär fläskfilen i bitar och hacka gul lök.
Stek fläskfilen, lök och vitlök i olja eller smör.
Tillsätt grädde/greme fraiche, tomatpure, paprikapulver, salt och peppar.
Häll i lite buljong och sojakulör för färgen. Koka och servera med potatis eller ris
 
 
 
Portionscheesecake
 
Mixa 8-10 digestivekex med ca 30 gram smör
Pressa ut i 3-4 glas
 
Smärt 100 gram vit choklad. Vispa 200 gram philadelphiaost med 30 gram kesella och 1 msk vaniljsocker.
Vispa i den vita chokladen.

Bre över ostkrämen över digestivekexen och låt stå svalt. Lägg på önskade bär/frukt
 
Jag hade hallon, granatäpple och passionsfrukt. MUMS!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0