Resultat efter deff

Mätte mig ju igår. Va både förväntansfull och lite nervös. För man förlitar ju sig på måttbandet, samtidigt kan man ju ha samma mått men mer muskler osv. Så det är ändå sin spegelbild man bör förlita sig på mest, (om man nu inte har en våg som mäter fett, muskler, vatten).
 
Min deff är ju inte riktigt slut än, eller jag kommer ju inte precis börja vräka massa skit men ska försöka tänka på att få i mig mer kolhydrater osv. Men ska försöka hålla att jag bara äter onyttigt en dag i veckan som nu.
Nästa mer ordentliga deff blir nångång i april. Tänkte köra i 1.5-2 månader då så är man rippad till sommaren :)
Men min träning kommer iaf ändras mer nu. Ska fokusera på att öka vikterna mer, man blir lätt bekväm med samma vikter trots om man kanske klarar mer. Sen kommer jag knappt köra nån cardio alls förutom vid uppvärmningen.
 
 
 
 
Dagens mått:
 
Överarm: 25.5cm                                    - 0.5cm        
Över brösten: 85cm                                 -1cm
Under brösten: 67 cm                              -1cm
Midjan: 66cm                                          -1cm
Magen: 76 cm                                         -1cm
Rumpan: 87cm                                        -1cm :(
Låren: 48cm och 49 cm                            -2cm, 1.5cm
Vikt: 54kg                                                -3kg
 
 
Sen den 2 januari har det ändå hänt en hel del :) Vet inte om jag vägde 57kg då, men den 18 december vägde jag iaf 57kg och 58kg den 4 december. Så 4 kilo på 2 månader tycker jag är en perfekt och hälsosam viktminskning. Man brukar ju bli rekommenderad att gå ner ca 0.5 kilo i veckan. På så sätt hinner kroppen med så inte musklerna tar stryk. Jag har ju fortsatt få större muskler trots jag legat på underskott. Eller kanske de ser större ut för fettet runtom blivit mindre?
 
Jag har inte velat gå ner för jag tycker jag behöver, utan för att jag vill få en mindre fettprocent då jag tycker det är så snyggt när man ser musklerna mer tydligt. Vill de ska synas ännu mer så för att nå min drömbild behöver jag bygga mkt mer muskler och förlora ytterligare fett. Så får se hur långt jag kommit till sommaren :)
 
 
 
Har ingen riktig före och efterbild.
Men musklerna har iaf kommit fram mkt mer. Märker jag framförallt på magen! Love it!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Hur har du lyckats få fram musklerna vid sidan/höften? Och även inramningen de strecken på sidan av magen? :-)

Svar: Jag tränar magen vid varje pass, la upp nyligen vilka övningar jag kör. Sen kör jag sidan av magen ibland men de har inte blivit så ofta, ca1 gång i veckan. Ska göra ett inlägg om vilka det är :)
Malin

2014-01-31 @ 09:21:21
Carro

Varför vill du inte köra mer cardio? :-) grymt resultat!!

Svar: Tack så mkt :)för jag vill bygga mer muskler och de gör inte cardio :P Beror på vad man är ute efter. Ett styrkepass ger mkt mer än ett cardiopass så kommer fokusera på det :)
Malin

2014-01-31 @ 09:35:23
URL: http://justblonde.blogg.se
Johanna

Wow! Vilken mage! Grymt resultat!
Att du dessutom så nyligen var gravid gör det hela ännu mer beundransvärt!
Ville bara passa på att fråga hur lång du är?

Svar: Tusen tack!:)
Jag är 168cm :)
Malin

2014-01-31 @ 16:08:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0