Sidoplanka

Jag har börjat göra sidoplanka igen. Gjorde alltid den innan graviditeten men det har ibland gjort ont. Men nu gick det bra att göra den och är väl den övning där jag känner mest i sidan av magen. Jag vill verkligen få en smalare midja. Lite smalare går säkert få men inte mycket, om jag inte går med korsett dygnet runt :P För det hjälper faktiskt. Har sett dokumentärer där kvinnor gått med supertajta korsetter och deras midja blivit pyttesmå :S
 
Midjan och rumpan är de två områden jag fokuserar mest på nu. Det enda jag kan göra är väl köra mest coreträning, för har i stort sett inget bukfett kvar men när jag spänner magen trycks musklerna ut åt sidorna och gör midjan bredare. Så frågan är om mycket magträning är bra för midjan? Hellre smal midja och fast mage än synliga rutor.
 
 


Kommentarer
Malin

Träna vingarna, då ser det ut som man har mindre midja om dom blir större!

Svar: Hej. Ah jag vet :) samtidigt vill jag inte få en stor rygg. Men de stämmer att midjan kan se mindre ut då så de kanske är värt :) om jag fått välja hade jag hellre tränat höfterna bredare men de är rätt svårt :P
Malin

2014-01-18 @ 18:12:11
Elin

Du har fina former då skulle du se mina höfter, dom är obefintliga ;)

Svar: Haha jag har inte bara obefintliga, mina går inåt istället xD
Malin

2014-01-18 @ 18:24:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0