Snickerskakor

Jag älskar verkligen jordnötssmör! Igår gjorde jag mina snickerskakor igen, vääldigt goda! :) Men halva denna satsen innehåller ca 1000 kalorier så kanske inget man ska äta under "deff" haha eller vad man ska kalla det. Jag har iaf ätit väldigt bra hittills och inte vräkt nåt onyttigt detta året. Men min tanke är att ligga på underskott några veckor till, eller tills jag känner jag förlorat lite mer fettmassa. Sen ska jag äta mer och fokusera bara på styrketräning. Rumpan SKA växa ;) Men jag har nog rätt mycket muskler vid rumpan nu, när jag tex gör "hipthrust" och skjuter upp rumpan putar den ut som fan, är precis den storleken jag vill ha när jag står vanligt. Men jag kan ju inte gå och spänna röven hela tiden haha! (Sen blir den smal bakifrån vilket jag inte gillar). Så den har jag endel att jobba på :)
 
Snickerskakor
 

100 gram mörk choklad
ca 1 dl jordnötssmör (en bra sort utan socker)
1 dl hackade jordnötter
 
Smält hälften av chokladen i vattenbad. Häll på bakplåtspapper och låt stelna i kylskåpet.
Smält jordnötssmöret och rö i jordnötterna. Bre jordnötskrämen på den stelnade chokladen men låt först jordnötskrämen svalna lite. In i kylen och låt svalna. Smält resten av chokladen och häll över kakan. Låt stelna och skär upp i bitar.
 
 
 
 


Kommentarer
Madeleine

Prova gör eget jordnötssmör :)

Svar: Fast den jag köper har bra saker i så de blir inte nyttigare o göra egen :)
Malin

2014-01-14 @ 19:38:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0