Svar del 2

Här kommer resten av svaren på era frågor. Antar det kommer bli ett rätt långt inlägg :)
 
 
Var du rädd att göra fel på gymmet i början?
Svar: Inte så rädd att det hindrade mig att testa nya övningar. Jag har alltid tyckt det varit kul att testa nya övningar, annars hade jag nog tröttnat fort om jag alltid gjorde samma. Men vissa övningar har jag dragit mig från att testa för jag är rädd att jag inte ska klara av det och bara faila haha. Som tex pullups. Där orkade jag inte en enda för jag är fortfarande för svag. Men jag får öva och öva. Om du är osäker på tekniken och hur övningen ska utföras så sök på övningen på youtube och börja med låga vikter. Då brukar det oftast gå bra :)
 
Vilken sida på youtube hämtar du inspo på olika övningar?
Svar: Jag har ingen speciell sida utan jag brukar söka på specifika övningar jag har läst på bloggar./instagram Men ibland har jag sökt på tex glute exercise osv så finns det oftast klipp med massa bra övningar. Jag följer många fitnessprofiler på instagram som kommer med bra tips och massa bilder som ger mig inspiration.
 
Har du några vänner du umgås med eller är du mest med familjen?
Svar: Jag har vänner, men jag träffar de väldigt sällan. Eller snarare en vän som jag har regelbunden kontakt med. Henne träffar jag kanske i genomsnitt 1 gång i månaden, ibland mer. Annars är jag bara med familjen. Tror det blir lättare så när man får barn, allt kretsar kring sin familj. Eller iaf för mig.
 
Hur är du som person? Framåt eller blyg?
Svar: Jag kan vara framåt i vissa situationer där jag känner mig bekväm. Men jag är annars en rätt blyg och osäker person som inte tar för sig så mkt. Men det har blivit bättre med åren, nu har jag mkt lättare att prata med nya personer än innan.
 
Hur mycket bör man träna för att gå ner i vikt? Hur många kalorier?
Svar: Det finns nog ingen speciell tid då det egentligen handlar mest om vad och hur man tränar och inte själva tiden på gymet. Vissa kanske inte tar så tunga vikter, vilar länge mellan seten och gör supermånga reps och är på gymet i flera timmar medans en annan tar ut sig helt och kör allt man orkar och är där 45 min. Jag tror mer intensiteten ger mer än själva tiden. Den tid det tar på gymet för mig beror på vad man ska träna och om man har många muskelgrupper att träna. Så jag hade inte tänkt så mkt på antalet kalorier utan mer vad man vill ha tränat den dagen och köra tills man känner sig klar :) Tror 3 dagars träning i veckan räcker gått och väl för att få resultat sålänge kosten är bra.
 
 
Hur många cc har du i brösten och vilken bhstorlek har du?
Svar: Jag har 495cc allergan ultra hög. Skriver märket då alla märken skiljer sig i mått. Så fokusera mest på måtten än själva cc är mitt tips :)
Jag har 65G men använder vääldigt sällan den storleken, eller jag använder nästan aldrig bh då jag tycker det är så obekvämt så blir oftast sporttopp som ger noll stöd. Inget jag rekommenderar dock
 
Hur har du gått ner dina kilon och hur tränar du?
Svar: Genom att ändra mina vanor helt. Mina matvanor är helt annorlunda nu. Har inget speciellt sockerberoende och äter bra husmanskost. Så kosten är egentligen det svåraste då matvanor kan va väldigt svåra att ändra. Så börja där och se över kosten. Sen jag började träna har det mest varit tung styrketräning där jag har rutiner. Har ett schema med exakt vilka muskler jag ska träna så alla muskler tränas en gång i veckan och sen kör jag 3-5 övningar per muskel med de tyngsta vikterna jag klarar. Jag har tränat 5-6 gånger i veckan i 5 månader nu. Så lägg om kosten och kör mkt styrketräning och sen kan du lägga till cardio i slutet av passen eller nåt pass för sig för att få mer fettförbränning. Om du börjar nu kommer du ha gått ner dina extrakilon på nolltid :) Jag hade med 13 kilo som jag skulle ner i somras, och nu 6 månader efter är de borta, så det går :)
 
Har du en bra övning för att få magrutor som man kan göra hemma?
Hur tidigt kan man börja med magträning efter förlossningen? Fick barn den 9 januari och vill gärna komma igång så fort som möjligt.
Svar: Grattis till din lille guldklimp! Eftersom du nyligen fick barn bör du vänta med magträning och börja långsamt. Superviktigt magmusklerna har gått ihop annars förvärrar man bara det och magen kan förbli putig istället. Man måste först stärka bålen så man inte börjar med tex situps och de yttre magmusklerna då det är bålen(coreträning) som tajtar till magen. Kan rekommendera Olga Rönnbergs bok som är för nybliva mammor och där väldigt många fått väldigt bra resultat. Sen finns det en app som jag körde med som heter mammamage. Körde med den tills jag kände magmusklerna va ihop och då började jag med plankan och efter ca 3 månader efter förlossningen började jag försiktigt med andra magövningar.
Sidoplankan är en bra övning för sidan och även bicycle crunches. Här är en länk på bra övningar man kan göra hemma. Den när hon ligger på rygg på golvet och har händerna under soffan är en superbra övning som jag gör varje gång på gymet. När man blir starkare om magen kan man lyfta höften uppåt och sen går sakta ner med benen och sen upp igen. Den tränar hela magen.
 
Har du tips om en bra sportbh med bra stöd?
Svar: Jag har läst väldigt bra om shock absorber. Jag har en i modellen racket som håller boobisarna på plats. Men läst väldigt bra om modellen som heter run. Här är länk till amazon där de kan sälja de billigt.
 
 
Jag har direktlänkar i detta inlägg. Men tror inte de kommer upp i mobilen så för att se länkarna får ni nog kika genom datorn :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0