Tips om muskler

Fick ett tips om en träningsblogg som jag läst lite i. Han är PT och kommer med många bra råd och är också inne i sin deff. Men det va ett inlägg som jag tyckte va så bra skrivet och med många nyttiga råd om man vill bygga muskler som jag kan rekommendera er att läsa :)
Som tex att man måste belasta musklerna för att de ska bli starkare. Jag har ju kört med samma vikter i biceps curl ett tag för jag väntar på att musklerna ska bli starkare så de ska orka nästa steg. Men när man orkar ta tex 12 reps i den vikten så ska man öka till nästa, man kanske bara klarar 4 reps men då har man shockat musklerna och de kommer vänja sig och bli starkare. Men om man hela tiden kör med samma vikt och reps kommer musklerna aldrig bli starkare, för man har ju inte tvingat dom att bli det? Så nu ska jag öka vikterna i endel övningar och köra så många jag klarar. Tillslut klarar jag 12 rep och kan öka ytterligare. Men ha i åtanke att om man inte klarar utföra övningen med en bra teknik är det bättre att sänka vikten och fokusera på tekniken först :)
 
Här kan du läsa inlägget
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0