Veckohandling

En sak till som gör söndagen till den bästa dagen i veckan är ju att vi har vår veckohandling då. Är iofs rätt utplockat i butiken på söndagar men sålänge det finns påfyllt med kvarg klarar jag mig ;)

Igår köpte jag hem lite extra gott som jordnötter, mörk choklad och vaniljkesella. Tänkte göra snickerskakor igen då de är så bra att ta innan träningen. Men de har inte naturella jordnötter på ica vad jag kunde se. Inte ens vid naturgodiset. 
Vilken choklad jag skulle ta va svårt först. Kollade kalorierna och mörk blockchoklad innehöll liite mindre kalorier än marlboro premium. Men sen såg jag blockchokladen innehöll drygt 40gram socker medans premium innehöll 4-7gram (minns inte exakt). Så kika hellre på hur mkt socker det är än kalorier. Bara för det är en mörk choklad behöver den inte vara bra för den innehöll också 70% kakao. Lindh är nog också bra men tror den va lite dyrare. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0