Alkohol

Dethär med att vilja gå ner i vikt och alkohol är inte en sådär superbra match. Visst kan man festa till det ibland men det kommer påverka mycket om man ska dricka varje helg. Det är sjukt mycket kalorier i alkohol, är gift som kroppen arbetar långt efter med att få bort, så det påverkar även träningen dagen efter om man nu tränar då. 
Så jag dricker väldigt sällan, kanske 1-2 gånger per år på sin höjd. Dels för jag inte har så stort umgänge och dels för jag tycker det är äckligt och tycker inte det är kul att festa. Äter hellre en påse naturgodis haha! Njuter mer av det. Sen vill jag inte må dåligt dagen efter!
På Öland drack jag som mest 3 cider på en kväll och jag började känna av efter en cider, så min kropp är verkligen inte van vid alkolhol längre.
 
 

 
If you want to be fit or lose weight is isnt so good to drink alcohol. Its a lots of calories in alcohol, its poison and your you going to affect your workouts if you have poison in your body. You can party but its not good to drink every weekend.
I don´t like alcohol, its grose and I hate feel bad the next day, want to do my workouts adn feel fresh :)
I drank 3 bottle of cider and I started to feel the alcohol after one bottle, so my body isnt used to any alcohol anymore.
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anna

Hejsan! Tycker du är superduktig med din träning. Vsd tror du om squat challengrn 100 squats om dagen i 100 dagar? Tror du ddt ger nåt rumplyft? Hehe

Svar: Hej! Tack så mkt :) Jag kan inte uttrycka mig så mkt kring det då jag aldrig testat :) Men jag tror inte riktigt på det utan mer på tungt och få reps, sen är det ju bra att variera sig med. Sen kanske det inte är så bra för knäna att göra squats varje dag? Men skadar ju inte att testa :)
Malin

2014-07-29 @ 18:50:24
Madde

Apropå alkohol så dricker jag sedan dottern kom för 5 månader sedan också väldigt sällan. Har ett tips om du gillar öl (?): Bright brew 3.5% och Pripps pure 3,5% innehåller 50% färre kalorier. Ca 66 kcal per öl (räcker med 1 för egen del). Märks inte på vikten och inte så starkt heller. :-)

Svar: Tack för tipset men jag hatar öl (och vin) 😄🙈:)
Malin

2014-07-29 @ 23:08:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0