Card workout

Detta tipset fick jag av en läsare här på bloggen. Så har nu gjort en video hur man kan göra träningen lite roligare :)
Jag har valt att använda mig av korten som ni ser i videon 9 och uppåt. Jag har skrivit på korten hur många reps det är per kort och har fördelat övningarna såhär:  hjärter - squats, ruter - utfall, klöver - höftlyft och spader - donkeykicks. Sen om ni vill köra tex mage kan ni ändra övningarna hur ni vill :) La även till en 2:a som är 20 sekunder vila.
Försök köra hela högen, lovar er att ni kommer va trötta efter!
 

 
I´ve got this great tips by one of my readers here in my blog. So I´ve done a video how you can make your workouts much more fun! I´ve choosing to work with the cards 9 and up. I wrote how many reps I should do per card and number 2 is 20sek rest.
In this workout Ive choosing this exercises:  hearts - squats, diamonds: lunges, clover: hipthrust and spades: donkeykicks.
 
When you maybe wants to do abs workout you just can change the exercises on the cards :)
Try to do every card in the bunch, I promise you that you going to be exhausted!!
 
 
 
 


Kommentarer
Vanessa

Haha vilken rolig ide, det blev jag sugen på.. kan inte nu men sen när jag är igång igen ska jag testa :)

Svar: Ja gör det ^^ blir kanske lite roligare när man inte vet vilken nästa övning blir. Får köra detta när vi åker till öland o inte hat nåt gym i närheten :)
Malin

2014-07-01 @ 16:18:42
URL: http://boobluscious.blogg.se
Anonym

ett tips är att hålla koll på dina knän, låt dem inte gå över tårna, belasta inte knäna för mycket. Ser ut som om du gör det i videon vilket medför knäproblem

Svar: Jag foluserade nog inte supermkt på tekniken när jag filmade.
Fast min sjukgymnast sa jag ska ha knäna över tåna i squatsövningen han gav mig, o då är jag där pga mina knän :P
Malin

2014-07-01 @ 19:46:51
Malin

Det var jag som tipsade om kortleken och meningen är, INGEN VILA!

Svar: Fast jag kör med vila, det går ju göra som man vill :)
Malin

2014-07-01 @ 23:06:15
Amanda

Men "Anonym" menar väl knäna när du gör utfall inte squatsen?
Det är viktigt där att verkligen ha 90 grader och inte att knäna är längre fram än tårna.

Svar: Ja det kanske hon menade :) Ja jag får tänka på det nästa gång ^^
Malin

2014-07-02 @ 13:05:46
Anonym

Ja precis det gjorde jag :)
Jag gillar din blogg Malin, tycker den är superbra :D
Kul att du visar övningar, gillar även när du lägger upp recept :)
Bra krigat!

Svar: Tack så mkt! :) ska försöka lägga upp mer recept och övningar :)
Malin

2014-07-02 @ 20:35:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0