Matschema/ dietschedule

För en lyckad viktnedgång/viktökning är kosten A och O! Du kan träna hur mycket som helst men om du inte äter rätt kommer du inte få några resultat. Kosten är superviktig! Om du tex vill öka i muskelmassa och inte tillför kroppen protein så har musklerna inga byggstenar och bryts bara ner utan att byggas upp igen. Så du kanske ligger på ett underskott och går ner i vikt men det är för att musklerna ryker. Så om man kör på en svältdiet så gör man kroppen bara en otjänst, man förlorar muskler, man förlorar orken, hållningen, sin förbränning blir sämre och tillslut kommer kroppen göra allt för att hålla kvar i fettet som man från början ville bli av med.
Så protein är det viktigaste, det är det jag fokuserar mest på i min kost och att jag alltid får i mig det fort efter träningen. Så om jag inte ska äta direkt efter blir en proteinshake bra sålänge, ät gärna 0-30 min efter träningen.
Kolhydrater är bra att få i dig, många är rädda för det men det ger bra energi, perfekt innan träningen. Jag försöker minska på kolhydrater rätt mkt pga att jag blir så satans uppsvälld av de flesta kolhydratskällor. Kanske är gluten, osäker. Så pasta och bröd undviker jag nästan helt nu. 
Om du tränar regelbunden/ofta så ska man äta mer, jag äter mer än nånsin för min kropp behöver det. Förutom när jag deffade för då ska man ligga på ett underskott. När man har så lite fett kvar som man vill gå ner så måste man vara superstrikt och äta väldigt kalorisnålt, så min kost passar inte alla, men jag kommer gärna med tips på vad som är bra att äta :) Nedan har jag skrivit vad jag brukar äta ungefär. Gröten och kvargen äts alltid sen varierar jag lunch och middag lite :)
 

 
If you want to lose weight or gaine weight is you diet super super important. If you not eating right you not going to get the results you want. If you for example want to built muscle and not eat lot of protein or the right food you are going to lose your muscle. The muscles need protein, expecially after your workouts. So try to eat protein 0-30min after your workouts. If Im not going to eat after my workouts I just take a proteinshake and eat later.
Something I must warn yo all is all this starving diets, thats going to ruined your body. You maybe lose weight, but not the fat, its your muscle you drop, and you dont want that. So eat right, clean and healthy. LOT of protein and carbs and good fats is good as well. I eat fast carbs before my workouts, it gives me energi. But Im trying not to eat pasta or bread cause my stomach be so bloated.
My diet isnt good for everyone cause everybody have different goals and different bodys. But I love to get you advice on good and healthy food! :) And here ou can read what Im eating almost everyday right now:
 
 
  • Breakfast: Oatmeal with berries, little proteinpowder, cinnamon and milk
  • Lunch: quorn/fish with broccoli, potatoes, vegetables
  • Between meals: Quark with little proteinpowder and berries
  • Dinner: Proteinpancakes with quark and berries (On the pic: proteinpancake, NOT a beef) xD
  • Before bed: Casein with berries
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sofia

Recept på dina proteinpannkakor?:)

Svar: Tror det kan ligga i katergorin recept :) men kan poste receptet igen ^^
Malin

2014-07-07 @ 17:12:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0