Nyttiga chokladbollar

Jag blir alltid så sugen på nåt extra när det är helg, vet inte varför för det är egentligen som vilken dag som helst.
Men testade att göra dessa chokladbollar som jag hittade på idamaries blogg, hon lägger upp bra recept och sitt träningsupplägg så kan rekommendera hennes blogg :)
Dessa blev supergoda verkligen!! Receptet hittar ni nedan:
 
2-3 dl havregryn

1 dl proteinpulver, jag använde proteinpulvret milk chocolate från fitenssguru och passade perfekt!
2 msk kakao
300 g naturell kvarg (alternativ hälften vaniljkvarg)
Riven kokos

Blanda de torra ingredienser och till sist kvargen. Rulla i kokosen och ställ in kylen!

 

 
I tested bake this chocolate bolls, soo yummi and much more healthy than the ordinary ones! And much more protein.
 

1-1 1/2 cup oatmeal
1/2 cup protein powder
2 tbsp cocoa
300g natural quark (alternative half vanilla quark)
Coconut flakes

Mix the dry ingredients and finally the quark. Roll in coconut and place in the refrigerator!

 

 


Kommentarer
Anna

Du måste prova att baka raw!
Finns så många olika enkla recept.
En bra blogg som är jättebra som jag
kan rekommendera är Sassa Asli,bloggar
på Womens Health(tidningen).
Där kan du få mkt inspiration!
Jag kör bara på rawfood nu.
Inget gluten,kött ,mjölk,lr socker(mer än
dadlar å agave sirap nån gång).

Kram :)

Svar: Ja jag har velat testa rawfood. Har bara inte tagit tiden o läsa på om de o fixa ingridienser. Men ska försöka kika in hennes blogg 😊 :)
Malin

2014-07-05 @ 19:26:22
Nena

Hej! Tack för en jättebra blogg! Har en undran om kost och träning när man måste gå ner inom en viss period. Ska ha bebis i november och gifter mig i juni nästa år. Är det möjligt att få bra resultat tills dess? Hur går jag tillväga?

Svar: Det finns tyvärr inga quickfix eller genvägar, om du går ner för fort o inte äter rätt kommer du bara tappa muskler o då ser man oftasy större ut. Men du hinner gå ner mkt till november om du tränar regelbundet och äter kaloroanålt men med mkt protein. Ta de försiktigt de första månaderna så du inte kör hårt på en gång, och om du ska amma behöver du äta mer. Men gå powerwalks varje dag, när du känner magmusklerna är ihop och din kropp är läkt så kan du börja med styrketräning och mkt plankan/coreträning. Men kosten är viktigast :)
Malin

2014-07-23 @ 15:37:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0