Squats

Väldigt många frågar hur många squats jag gör på dag. Men man ska väl inte göra massa squats varje dag för att få en större rumpa? Är så vridet detdär, alla tror att destu mer squats du gör destu större blir rumpan, men det är så fel. Jag gillar inte ens squats, känner NADA i rumpan. Känner mer på ovansida lår. Den enda övning jag kan känna lite är sumosquats med TUNGA vikter och där jag går ner djupt. Men har inte gjort squats på länge och min rumpa växer ändå :P Min absoluta favoritövning för rumpan är helt klart höftlyft, där kan man variera sig mkt och när man squeezar skinkorna så bränner det som bara den! Men om ni vill få mer kontakt med rumpan med squats rekommenderar jag sumosquats, då kan man också gå lägre ner.
 

 
Very many ask me how many squats I do per day. But you not going to get a bigger but just to do lots of squats, you need other exercises too and I never do squats and my but grows anyway :P
If I do any squats it is only sumosquats. But my absolutely favorite glute exercise if hipthrust! When you squeezeing your glutes its realy burn a lot! I love it!
 
 
 


Kommentarer
malin

Har du testat att verkligen pressa ut knäna åt sidorna när du kör knäböj? Testa om inte, jag hade jätte svårt att få kontakt med rumpan i knäböj innan jag fick det tipset=)

Svar: Ne de har jag nog inte :) får tänka på de när jag börjar mef squats igen :)
Malin

2014-07-22 @ 22:29:07
Anonym

Har du nått tips på hur man tränar insidan av låret på bästa sätt? :)

Svar: Jag kör med den maskinen som tränar insidan, den när man sitter i en stol o pressar benen inåt :) tycker den bränner bra
Malin

2014-07-23 @ 18:34:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0