Toned

Jag har nog mer muskler än vad jag ser i spegeln, ibland när man känner sig uppsvälld så känner man sig inte speciellt vältränad. Alla har såna dagar. Men muskler är en färskvara som hela tiden måste underhållas. Om man är borta från gymet i en vecka så känns det som en månad, men det gör inget om man kommer bort då och då, bara det inte händer för ofta och att man inte har några rutiner i ens träning.
När en tjej börjar få synliga muskler så blandar väldigt många ihop det med anorexia, undernärd osv, för att man ser konturerer. Det är stor skillnad på synliga ben och synliga muskler, sen är alla byggda olika så ingen har rätt att döma andras kroppar och leka doktor. Man har fått höra man ser ut som ett skelett, så det säger ju mer än dom än mig. Jag vet att jag har en stark kropp, för mina muskler är byggda av hårt arbete och bra kost, inga anabola eller muskelimplantat :P
 

 
I think I have more muscles than I think. Sometimes when your belly is bloated and you have a bad day you maybe don´t feel so fit, everyone have that days! But don´t forget that you always need to maintain your muscles so they not disapear, its ok if you are away for one week sometimes, but try to have rutins in your workouts. It maybe feels like you must start over if you miss your workouts for one week but thats ok :)
When a girl get muscles many thinks you are anorectic and to skinny, just because you have contures on your body, I hate people who must complain on others and play doctor. But I know that my body is strong and healthy! :)
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Vanessa

Ja eller hur.. jag har varit borta från gymmet 3 veckor.. känns som alla muskler är borta (speciellt också när jag går ner i vikt, känns som musklerna bara försvinner och fettet kommer), känner mig degig typ.. kanske bara i mitt huvud kanske dels sant.. men det är ingen rolig känsla.. men får tänka på att jag kommer gå komma tillbaks, det får va som det är nu.. även om det inte är kul :P

Svar: Ja det känns jättejobbigt när man inte kan träna o när man vill. Men du kommer tillbaka fort sen :) När man varit borta länge o sen kör på seriöst sen så tycker jag man märker resultat rätt fort, o då blir de extra kul att träna :) just nu bara underhåller jag min kropp känns de som.
Malin

2014-07-11 @ 11:26:18
URL: http://boobluscious.blogg.se
Anonym

Tar du några aminosyror och isåfall vilka och när? :)

Svar: Ah alltid under mina pass :) just nu tar hag fitnessgurus aminosyror i smaken pear, väldigt goda. Men tar bara en skopa och ca 4dl vatten då den ör väldigt söt :)
Malin

2014-07-11 @ 15:06:11
Anonym

Jädrar vilka ådror högt upp på högerlåret :)

Svar: Ja de ploppar fram ibland 🙈:p
Malin

2014-07-11 @ 16:44:15
Anonym

Okej hur kommer det sig att du tar BCAA och inte EAA?

Svar: Vet faktiskt inte va eaa är eller är så påläst om de :) bara hört att bcaa är bäst :)
Malin

2014-07-11 @ 17:52:27
Anonym

Den som säger att su har anorexia birde koll upp sin syn. Anorektiker är smala och har typ inget fett eller ens en enda muskel på kroppen. Du är mer tight än skinny & benig :)

Svar: Ja de vet nog inte vad anorexia är för de som lider av de kan omöjligen byggt muskler :)
Malin

2014-07-12 @ 00:52:36
vanessa

Enkelt sagt är bcaa grenade aminosyror och eaa essenssiella aminosyror

Svar: Hmm säger mig inte så mkt haha :D
Malin

2014-07-12 @ 10:28:31
URL: http://booblusisous.blogg.se
Elektra

EAA= alla essentiella aminosyror, inklusive de som är grenade. BCAA = endast de grenade esentiella aminosyrorna, 3 st.

Fullvärdigt protein så som kött, ägg, proteinpulver etc. innehåller för övrigt också alla dessa aminosyror så man får i sig dem ändå. Eaa eller bcaa kan dock vara ett väldigt kalorisnålt sätt att få i sig de viktigaste aminosyrorna om man t ex är på diet, men absolut inget som är nödvändigt. Smakar oftast skit och är dyrt. ;)

Svar: Ok tack för infon, jag dricker det främst för att jag ofta tränar väldigt långa pass och då är de bra att tillföra protein under passet så musklerna inte bryts ner helt. Det smakar väldigt gott, men det är ju för de hällt i massa sötningsmedel haha. och billigt är de också :P
Malin

2014-07-14 @ 10:36:35
Elektra

Haha ok, jag tycker att det smakar som galla med sötningsmedel :P

Svar: jag tycker de smakar saft :P Om du vill använda aminosyror så har Xtend från gymgrossisten fått bäst betyg vad gäller smal Tycker jordgubb är supergod. Nu kör jag på fitnessgurus smak päron som också är väldigt god :)
Malin

2014-07-14 @ 13:39:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0