Answers part 2

Här kommer den andra och sista delen av frågestunden, om jag får nån fråga efter detta svarar jag direkt i kommentarerna :)
 

 
Here comes my second part of my swedish answers and my two english questions is in the bottom of this post :)
 
 
Kan du inte ge förslag/ mall på ett tränings o kost schema för en "nybörjare" ?:) lite svårt att ibland lägga upp de själv?:)
Svar: Det kan jag försöka fixa. Lite svårt bara då alla är olika och träning och kost kan varieras väldigt mycket. Men kan skriva vad man kan tänka på när det gäller träning, när och vad man ska äta osv :)
 
Jag undrar hur ditt kaloriintag ser u och hur du har fördelat proteiner, kolhydrater och fetter.
Tacksam för svar
Svar: Jag räknar tyvärr inte kalorier eller har så stor koll om hur fördelingen är. Men jag vet iaf att jag äter tillräckligt med protein då jag räknade ut vad allt innehöll innan. Så jag ligger nånstans på 110-130 gram protein per dag. Man bör äta ca 2gram protein /kroppskilo/dag :)
 
Vad har du koncentrerat mest på för övningar på rumpan?
Svar: Jag kommer göra en video med övningar för rumpan. Men på gymet kör jag alltid donkeykicks med vikter runt vristen, olika typer av höftlyft. Kommer börja göra mer tyngre höftlyft med stång framöver då det går lasta på mer då. Gillar sumosquats med men kör inga squats/knäböj då jag fått ont i knäna
 
Hur ofta bör man köra kondition om man vill få bort fettet på magen och låren?
Svar: Man behöver inte köra kondition alls för att förbränna fett, styrketräning förbränner väldigt mycket också, man blir fastare också av styrketräning. Men du kan köra båda, du kan tex köra tex crosstrainer eller gå powerwalks eller annan lågintensiv cardio efter styrkepassen eller i ett separat pass. Eller bara satsa på cardio :) Gäller bara att ligga på ett kaloriunderskott så kommer fettet fösvinna, sålänge du får i dig tillräckligt med protein, för annars är det musklerna som ryker först och då kan man se mer otränad ut istället trots man gått ner. 
 

Har du förslag på några bra armövningar utan redskap?
Svar: Jag har aldrig tränat armarna utan redskap. Men du kan tex köra smala armhävningar för triceps, dips på en bänk för triceps. Däremot vet jag inte om det finns några bra bicepsövningar utan redskap? Kan vara värt att köpa ett par hantlar, brukar finnas billigtpå bland annat rusta :)
 
Vad har du haft för särskilda kost och träningsvanor? Har du bara gymmat eller tränat på annat sätt? 😊
Svar: Det enda jag ändrat på när det gäller kosten är att jag utesluter socker, vetemjöl, dåliga fetter. Så inget bröd, risifrutti, flingor, grädde, feta såser. Försöker äta så rent som möjligt, är väl quornen som är minst rent som jag äter men annars blir det mkt grönsaker, fisk, ägg, kvarg, banan, potatis, linser :)
Jag har bara gymmet, förutom de första två månaderna då jag gck pw, åkte inlines och körde lätt styrketräning hemma.
 
How can I get abs like yours? And lose weight in my legs and butt? Please I need your help! :)
Answer: You must lose fat, so my tips is to workout your hole body at least once a week. I train 2-3 muscles per workout and let them rest for 48h. Train my abs after every workout and legs twice a week. Eat clean, low calories food and lot of protein. Im going to post videos on my abs exercises and legs/butt exercises :)
 
Do you think protein is a "must have" if you want your glutes to get bigger??
Yes protein is very important. You cant build any muscles if you dont eat protein and you going to lose your muscles and keep the fat on your body. So eat protein fast after every workout and its recommend to eat 2 gram protein/bodykilo/day. So if you weight is 60kg you need 120 gram protein/ day :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Tröttnar du inte på att äta samma mat? Vad för kvarg brukar du köpa?:)

Svar: Hehe ne men jag borde haha. Men har börjat äta lite annan lunch. Äter alltid icas lättkvarg. Men coops egna funkar mer, men är lite surare :)
Malin

2014-06-26 @ 16:52:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0