Huden efter graviditeten

En sak som jag tror påverkas mer eller mindre hos alla gravida är huden. För vissa dras den tillbaka nästan helt medans den inte gör det lika bra hos andra. Beror på vad man har för hudkvalite och destu äldre man blir destu sämre blir hudkvaliten. 
 
Det kan ta lång tid innan huden dragit sig tillbaka, men jag tycker nog min hud dragit sig tillbaka väldigt bra. Det hänger bara lite om jag lutar mig fram eller sitter ner. Det går dra ut huden en bit med fingrarna. Värsta ställerna är vid naveln och under och vid sidorna bak mot ryggen. Men det är mkt skillnad från i somras, men då va det även mkt bukfett som man kan se nedan. Nu är det mest tunn hud vilket gör huden mer skynklig om jag drar ihop den. Men jag störs inte av huden och att den har påverkats, jag vet ju varför och det kunde varit mkt värre. 
 
 
Hur många kan göra såhär med naveln?;)
 
 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0