Knyta kontakter

Igår hade jag mycket mer energi än i torsdags. Pratade med några på gymet med, nu när man tränat där så pass länge och ofta blir de mer att man hälsar på andra stammisar :) 
Körde rodd med sån stång, kommer inte ihåg vad det heter men vi körde varannat set, så han visade hur jag skulle göra tekniken vilket va bra. Har stått för upprätt med ryggen och med för böjda ben innan och då tar det mer i benen än ryggen. Kul att nån kunnig kan ge en lite tips. Övningen blev iaf mkt tyngre med rätt teknik, så det ska vara :) 
Sen körde jag varannan rep med en annan kille som ofta är där. Sen när jag skulle hem pratade jag med en annan snubbe. Han sa att man såg jag tränade ofta då jag har mkt muskler. Kul att höra :) Det blir en annan sak när en helt utomstående säger man ser vältränad ut än om tex Danny säger det. Jag är änsålänge i min bästa form nånsin och jag ser stora skillnader på min kropp från innan graviditeten. Men mina nära eller min närmsta kompis har aldrig sagt nåt, påpekat att man gått ner eller fått muskler osv. Inte för jag behöver deras bekräftelse för jag vet vad jag åstadkommit, men ibland kan man undra om man ser likadan ut för dom som jag gjorde för ett halvår sen. 
Som min kompis sa att jag aldrig varit tjock eller stor, men jo, jag var tjock efter förlossningen, i jämförelse med nu va jag verkligen det. Så hon verkar inte se min förvandling alls. 
 
Känner jag vill hitta nya kontakter som delar samma intressen som mig, som är mer som mig där man har mer gemensamt. Jag har inte nån där jag kan va helt mig själv eller prata om det jag älskar. Jag är glad jag har bloggen och instagram för här är enda stället som jag kan prata och skriva om träning, ingen annan som vill höra det haha, förutom Danny i måttliga mängder :)
 
 
när/om jag får en större blogg/instagram så ska jag fråga olika träningsföretag om man kan bli sponsrad. Typ stronger.se eller celsius hade varit kul! Men jag tror jag måste få en större blogg eller insta för att få det. Men får se hur det ser ut om ett tag :)


Kommentarer
Josse

Ååh kära Malin, det tror jag inte du ska fundera över! ;) för skillnaden den syns, ny som gammal bekantskap för dig. Då tror jag mer man väljer att inte kommentera av 2 anledningar, avundsjuka för att man själv skulle vilja ha det likadant eller inte säger något för att spä på det man tycker vara träningshysteri. Det är mina egna erfarenheter och då är jag långt ifrån så vältränad som du! För TRO mig, det syns, folk väljer bara att ignorera av endera anledning.

Svar: Ja de är ju en stor skillnad, o då ses vi ändå inte så ofta o då blir ju skillnaderna större.
Men tror det kan bero på att andra inte vill göda ens självförtroende mer. Lägger ju upp mkt bilder på instagram tex. Endel vill ju inte man ska va för nöjd med sig själv verkar det som, utan vänder det till nåt negativt istället. Inte för att nån varit negativ om min träning/kost. Men det känns som det kommer komma förr eller senare. Är väl därför jag inte pratar nåt om träning med mina vänner.

Har du fått några negativa kommentarer om din träning?
Konstigt dedär för att träna är ju en bra sak som även gynnar hälsan så det ska ju va en positiv sak
Malin

2014-03-16 @ 18:15:14
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Tja, det kan man väl säga. Både släkt och närmaste familjen har väl kommenterat när de tyckt jag sett för tunn ut och sagt att jag inte ska överdriva. Men det är så jävla komplext det där, många i släkten är rejält runda och pendlar en del. Så ibland kan det kännas som de säger nåt just för att jag inte ser ut enligt deras referensramar (dvs välgödda).

Sen å andra sidan så vet jag att jag tränade som en tok innan vi fick N, just för att jag ville vara i bästa shape det bara gick inför graviditeten. Som lägst var jag nere på 59 kg och kanske pendlade upp 3 kg och sedan ner igen. Men det spelade egentligen ingen roll vad jag vägde utan jag fick alltid höra att jag var alldeles för mager och inte skulle hetsa så! Sjukt störigt speciellt eftersom jag la ner mig så. Plus att jag har alltid haft tung benstomme och sett lätt ut så vågen är inte så mycket att ha!

Jag hade velat deffa som du gjort och gått ner till runt 55 kanske (är lika lång som dig) för jag tror att det jag har som gömmer sig verkligen skulle komma fram då. Men samtidigt vet jag att både mina föräldrar och ena systern skulle ligga på och hetsa om att jag måste gå upp och äta ordentligt och mena att det blir sjukligt att överdriva. De har svårt att förstå det där! Samtidigt försöker jag ändra deras inställning så senast jag var hem var jag och tränade med dem, hjälpte med en massa övn och då tror jag de både såg att jag var stark/hälsosam och samtidigt kunde en hel del. De är väl rätt viktfokuserade I guess! Men sen syns det rätt snabbt när man går ner också ju så klart det skulle komma kommentarer.

Svar: Förstår det måste vara väldigt irriterande för det påverkar ju säkert dig och dina mål.Sålänge man mår bra själv och kroppen mår bra kan man egentligen få vara hur extrem somhelst med träning och kost, är upp till var och en.
För det handlar ju om bra kost och träning som gör en starkare och fastare, det finns inget negativt med det sålänge man inte svälter sig själv osv eller blir för besatt så man mår psykiskt dåligt av det.
Så försök göra det du vill för du är ju en vuxen människa och de borde inte försöka påverka dig och dina val, det kommer gynna dig i långa loppet. Så om du vill testa deffa nu innan sommaren för att få fram dina muskler så gör det :) Du får kanske gå i pösiga kläder när du träffar familjen och sen chocka dom i bikini i sommar ;)
Malin

2014-03-16 @ 20:22:52
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Anna

Konstigt ändå att din vän/vänner inte sagt nåt
om din otroliga förändring.
Men det är tyvärr denna svenska avundsjuka som
ligge bakom.
Det är sällan man får kommentarer från
tjejer.Dom bara kollar på en uppifrån och ner
och ser allmänt sura ut.
Jag själv har inga problem med att ge komplimanger.
Tråkigt att tjejer skall vara så avundsjuka.
För det är det uppenbart att det är.
Synd att du bor så långt borta annars hade
jag lätt hängt med dig och tränat en massa :)
Jag tkr iaf att du är en stor inspiration!
Älskar din blogg!
Kram ;)

Svar: ja jag kan också tycka det är lite tråkigt, som jag skrev inte för bekräftelse, men man vill att ens närmsta ska vara glad för ens skull.Vet inte om de handlar om avundsjuka i just mitt fall men det är väldigt vanligt generellt. Folk som inte vill se andra lyckas eller se bättre ut än en själv försöker istället trycka ner den personen för att må bättre.
Ja det hade varit kul att ha en träningskompis som är någorlunda lika besatt som en själv ;)
Tack så mkt!!
Kram!
Malin

2014-03-16 @ 20:33:58
Ida

Hade J bort närmre hade jg gärna tränat ihop! Hade vart kul att kunna hänga med någon då och då på gymmet!

Svar: Ja visst skulle det va kul att träna med nån som har samma intresse och inte alltid träna själv :)
Malin

2014-03-16 @ 20:52:55
malin

Åh önskar också att jag bodde närmre=P kunde vi tränat ihop och så kunde våra småttingar leka ihop=) hehe.
Jag känner igen mig i dig också. Vägde nästan 90 kg till mina 161 cm i slutet av graviditeten och har lyckats att gå ner till 55 kg nu med bättre kost och mina body pump pass =) dock så är det ibland väldigt sparsamt med positiva kommentarer här med. Väldigt tråkigt när man gör en bra grej för sig själv. Men kämpa på iaf! Dina resultat är helt otroliga

Svar: Jag verkar bo i en stad som inga bor i haha. Då har du gjort en väldigt stor viktresa! Grymt jobbat! Men visst är det tråkigt när ens omgivning inte verkar se det och allra värst om de är negativa om det. Men det är bara att kämpa på, man gör det ju ändå för sig själv ändå :)
Tack så mkt! <3
Malin

2014-03-16 @ 21:39:27
Josse

Haha.. Vad söt du är Malin, älskade verkligen sista kommentaren! Hade gärna gjort men det är bara halva sanningen, resterande är disciplinen. Käkar nyttigt (mycket gi) eftersom jag haft problem med magen men har svårt att fixa ett upplägg där jag både får i mig tillräckligt, magen är okej och det så klart ger resultat! Det är skitsvårt! Och det är inte förrän nu när lillan börjat äta mer vanlig mat som jag inte är lika hungrig som en häst. Tänkte ett tag jag kunde kopierat din kost men hittade den inte under någon spec flik :) vill verkligen komma i en fin form inför det att vi ska till Bulgarien/Turkiet en månad!

Svar: Haha ja de hade tappat hakan :) Men är din sambo positiv till din träning? Det känns ändå som det viktigaste då man lever med personen. Så man har nån som stöttar en. Försök äta va tredje timme, om du har svårt att äta mkt så är det bra att äta ofta och mindre, då kommer kroppen vänja sig att få mat ofta.
snart kommer jag ju deffa och då kommer jag lägga upp allt jag äter per dag igen. Det blir typ GI inspirerat då jag inte äter några snabba kolhydrater, isf bara innan träning. Härligt att resa iväg! Då är det extra kul att känna sig i form :)
Malin

2014-03-16 @ 21:44:10
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Haha.. Det var lite som du sa en gång om din kille, han bryr sig inte så mycket!! ;) han tycker jag är alldeles förträffligt jäkla fin som jag är så han är söt så. Träningsmässigt vet jag att jag aldrig skulle ha tiden att komma upp i samma antal pass under veckan som du gör men av tidigare erfarenheter vet jag att man kan göra sjukt mycket med kosten så det är där jag känner att jag måste "lösa problemet" eller hitta det som fungerar för mig. Sen vet jag inte om det är för att jag fortf ammar som det liksom håller kvar lite extra i energin även om jag märker att det är på rätt väg, dock jäkligt sakta! Haha.. Sluta amma vill jag inte förrän den lilla vill eftersom hon blir så lycklig av det men det är klart att man funderar. När drar du igång din deff då? Du är sjukt duktig Malin, stor eloge till dig alltså! :D

Svar: Ja de är ju på både gott och ont, är ju skönt ens kille tycker man är fin som man är men samtidigt är det kul med uppmuntran och att de ser ens utveckling :) Men Danny brukar ge mig mer komplimanger om min utveckling nu, eller han är mer avundsjuk haha. Du kan annars träna hemma de dagar du inte hinner, finns mkt övningar man kan göra hemma med egen kroppsvikt :)
Ne du ska inte behöva känna stress med att sluta amma, men det påverkar säkert endel när det gäller hunger och så, men det förbränner ju även mkt med :)

Jag tror jag ska börja nästa måndag, behöver mer kontroll över kost och behöver ha ett mål, jag har börjat slarva mer och mer bara för jag tänker att jag snart ska deffa haha, så ska nog inte vänta för länge :)
Malin

2014-03-16 @ 21:57:57
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Haha.. He should, du är sjukt duktig!! ;) fortsätter köra framöver så får vi se om jag snattar lite diet-tips från dog framöver när du kör igång! Tack för peppet Malin, guld värt! Kram!

Svar: Tack så mkt! :)
Ja de är bara att sno de du verkar tycka är gott :) kosten är ju typ 80% av resultaten känns det som så där är de ju bäst att börja.
Kram
Malin

2014-03-16 @ 22:09:45
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Mrs V

Känner också igen det. Ingen har sagt något, endast min systers kille och hennes x (dem två är kompisar och bodybuildar ihop). Dem är dem ända som sagt dem ser jag börjat träna och stor skillnad i min kropp... ingen annan säger något.
Så tnker man så "blir det skillnad på mig?" Ingen säger något.
Men vad jag däremot märkt är att mina så kallade vänner har tagit avstånd från mig... jag började känna halvt när jag gjorde mina bröstoperationer och nu efter börjat träna, ha nya riktingar i livet...så känner jag att de inte vill va involverade i mitt liv längre och automatiskt blir jag inte i deras :/

Det är vad det är försöker jag tänka, passar det inte dem att jag får andra intressen så varsegod gå då :/


Och sen min sambo, du har tur din kille märker något, min kille märker inte ens om jag bytar hårfärg...seriöst.
Jag skulle kunna låta en annan storbystad blondin låtsas va mig och han hade trott det va jag... så mycket ärker han skillnad på mig.
Går jag upp 20 kg, ner 20 kg.. han märker inget.
Minsta skråman på bilen och han ser den innan jag enshunnit stanna bilen på uppfarten... hahah.
Han är så blind på vissa saker :P
Så tur din kille iaf ser

Svar: Tråkigt att läsa att de tar avstånd, du har inte precis börjat med droger.
Man måste ju inte ha exakt samma intressen för att kunna umgås. Du får försöka hitta nya träningskompisar. Men det är svårt att lära känna just tjejer för de är mer inåt. Tex på gymet är det bara killar/män som är sociala och så är det överallt känns det som.

Haha kan förstå det kan kännas tråkigt, då kan man ju fråga sig om han uppskattar ens utseende eller om man kan se ut hursomhelst o de inte spelar nån roll. Fast o andra sidan är det ju skönt han kanske istället ser din personlighet mer istället för ditt utseende :)
Malin

2014-03-17 @ 06:51:03
URL: http://boobluscious.blogg.se
Mrs V

Hahah exakt.
Jo som du säger..tjejer e mer inåt...jag själv är inte så social på gymmet. I de ggr killar pratar så..okej tips o så men känns som en ingångssamtal bara för sen börjar de fråga om förhållande etc....ooorka...så jag pratar inte ens med killar längre..haha.

Tar inte negativt han e så...han kan bara inte se sånt...snyggt eller fult kan han se...skillnader nej..haha...alltid varit så. Har inte sånt ögat mär det kommer till tjejer o tjejgrejor...fan vet knappt hur sin egen mamma ser ut....hah

Svar: Ne jag hade inte heller orkat prata om de verkar flörtiga och pratar av den anledningen, men nu är de mest äldre som pratar om träning osv :)

Haha ne killar generellt ser kanske inte alltid detaljer och kan skilja på saker. Får bara hoppas din kille inte råkar ta hem fel tjej hem från fest tex :P
Malin

2014-03-17 @ 12:15:40
URL: http://booblusisous.blogg.se
sami

Heeej:) jag vill hänga med dig, är så impad o motiverad av dina bilder och texter. Bor i Växjö så hojta någon dag när du vill och kan så kan vi ta en runda runt sjön :)

Svar: Hej! Kul du bor i Växjö, då är inte staden så liten trots allt ;)
Har du nån blogg? Fb? Känner jag vill veta vem personen är innan jag träffas privat :)
Malin

2014-03-17 @ 20:15:01
Sami

Det förstår jag :D heter "samiramendez" på instagram, men den är privat så det är bara att följa så accepterar jag!

Svar: Tack, följer dig där nu:)
Malin

2014-03-18 @ 11:40:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0