Matvanor

Innan graviditeten hade jag jättesvårt att äta nyttigt. Jag va stolt om jag åt nyttigt en hel dag och då åt jag ändå potatis/pasta/ris/bröd varje dag. 
Jag unnade mig i stort sett varje dag och jag tyckte nyttig mat oftast va äckligt så det va svårt att bryta de vanorna. Sen va man bekväm och åt mackor eller flingor till lunch, hade aldrig orkat stå och laga lunch varje dag då för man va så bekväm.  Men nu är det inte alls jobbigt att laga två riktiga mål per dag, man vänjer sig, sen finns det inget annat jag kan äta då vi inte har bröd/flingor hemma längre. 

Jag håller mig mätt längre och småäter nästan aldrig längre. För det är oftast småätandet som gör att man går upp i vikt, allt man stoppar i sig räknas.


Plockat från min instagram från när jag va gravid


Efter graviditeten



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0