Nagelförlängning

Jag vill börja göra nagelförlängningar. Sen hade det varit skönt att kunna göra med tippar för det tar ju månader innan naglarna vuxit ut igen. Speciellt när de går av hela tiden.
 
Är det nån som har gjort tippar hemma som vet hur man ska göra och vad man behöver?
Jag har ju massa gelelack hemma, tänkte om det går använda det över sen och göra som vanligt. Bara att jag köper tippar, sculpture gel och lim och sen målar valfri färg över och härdar som vanligt. Känns som det borde gå.
 
Isåfall behöver jag tippar, sculpture gel, lim, tipp sax, nagelbandstrimmer/sax, och sån "pusher". Även filar och en gelepensel.
 
 
Står att man inte behöver primer, bonder eller top coat till denna gelen. Vet inte riktigt vad det är till ändå :P
 
 
 
UV lampa har jag ju så det slipper man köpa. Sen håller det nog längre om man har sånt här bygglack. Eller man hoppas ju på det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Dani

Jag bygger naglar själv! Började med tippar men kör nu med nagelformar istället , det gillar jag bättre för de kan man anpassa bra efter just min nagelbredd.

Allt beror på vilken sorts gel du ska köpa? Visa gel är 3phase gel , vilket betyder att du kan använda det direkt på nageln.
Annars om du ska köpa tex IBD gel som är väldigt känt och används av proffs så behöver du basegel , structure gel och top coat.

Viktigt att tänka på är också att kolla på tjockleken på gelén . Du vill ha en som är " medium viscosity och self leveling" vilket betyder att den är som honung , att den slätar ut sig själv vilket kommer betyda mindre arbete för dig.

Köp cuticle pushers i metall ty dessa
http://www.amazon.co.uk/Stainless-Cuticle-Pusher-Cutter-Clipper/dp/B007K4QS78/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1393867192&sr=8-3&keywords=Cuticle+pushers

Istället för att lägga dyra pengar på nail cleanser för att ta bort i slutet räcker vanlig alkohol typ
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=108693

Tänk på att gele aldrig fäster på "blanka ytor" och att det lyfter så fort de kommer i kontakt med nagelbanden och sidoväggarna av nageln. Tänk på att aldrig ta bort det kladdiga lagret av gele förns du är helt klar med nageln :)

Svar: Oj detta känns som en hel vetenskap. Jag vill köpa så lite material som möjligt. Tänkte om man kan ha den gelen jag la upp i inlägget o göra som jag skrev? Jag har massa bas, top och färg gel som härdas i uvlampa. Så det borde egentligen gå att limma fast tipp på ens egna nagel och sen lägga ett structure gel och sen mitt topplack jag har idag?
Malin

2014-03-03 @ 18:24:11
Jessica

Kan du inte bara göra som du gjorde när du hade långa naglar? Då håller väl naglarna bättre så får dom en chans att bli långa utan och brytas eller är jag helt ute och cyklar haha :)

Svar: Jo fast jag har superkorta naglar nu. Tar evigheter tills de blir så långa igen så hade varit skönt o ha tippar tills dess :)
Malin

2014-03-03 @ 19:41:28
Dani

Jag kollade på gelén , den är troligtvis en 3phase gel eftersom top coat och basegel inte behövs. Den infon jag saknar om den är att dem inte skriver ut hur fast gelén är. Det finns lös gel medium och tjock. Varför jag just rekommenderar medium är för att det är lättast att få till bra som nybörjare just för att den jämnar ut sig själv utan att rinna in till nagelbanden och sidorna. Men absolut testa :)

Mer tips sen med tippar ta en buffer och rugga upp ytan på tipparna innan du applicerar gel eftersom tipparna är blanka vilket gör att gelén inte fäster om man inte ruggar ytan :)

Svar: Tusen tack för alla tips :) är svårt att hitta bra info om vad man ska tänka på osv.
Man får testa sig fram lite. Men ska se om jag hittar nån gele som är medium :)
Malin

2014-03-03 @ 20:47:10
Anonym

Hej! Det var jag som bad om din bloggadress på forumet. Jag är utbildad nagelteknolog sedan vintern 2009 och har arbetat med det fram tills i höstas. Vill du ha fler tips kan jag gärna hjälpa dig, enklast är på forumet eller Facebook. Du får jättegärna adda mig! :)

Svar: Hej!Tack så mkt, jag kan behöva lite tips då jag är väldigt ny inom det området. Vad heter du på forumet? Är nämligen flera som frågat om bloggen :)
Malin

2014-03-18 @ 03:45:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0