Nyttig dessert

Nu har jag ätit kaseinpudding varje kväll sen vi fick hem det. Innehåller ca 150 kcal och 25 gram protein om man blandar med lättmjölk. Så väldigt mycket protein men ändå så gott. Smakar precis som en gräddig vaniljglass bara att den är lite tjockare i konsistensen och är godast med bär till. 

Detta har hjälpt mig att inte småäta annat, förutom igår när det även blev ett granatäpple också :) 
Men protein har jag iaf inga problem att få i mig. Idag har det bl,a blivit proteinpulver, kvarg, ägg, kaseinpulver och quorn som proteinkällor. 




Kommentarer
Maddy

Hej! Vilken härlig blogg :) Tänkte fråga hur du gör puddingen och vad du använder till den? Total nybörjare så tacksam för hjälp :)

Svar: Hej! Tack så mkt :)
Jag köper kasein pulver från mmsports.se. Jag har smaken vanilla ice cream som är supergod. Kasein är ett långsamt protein så det är bra att äta på kvällen så får musklerna lite o jobba med under natten :) blandar ut det med ca 1.5dl mjölk med en ballongvisp. En portion kasein är 1.1dl så de är bara o blanda ut med mjölk till önskad konsistens :)
Malin

2014-03-20 @ 12:37:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0