Selfies

Tar väldigt sällan bilder på mig själv, eller på kroppen tar jag jäkligt många bilder haha, men inte ansiktet. Oftast skär jag istället bort ansiktet på mina kroppsbilder. Men det är ju oftast så att man tar helst bilder på det man är nöjd med. Sen framhäver man också gärna de kroppsdelar man är nöjd med, gömer de man är missnöjd med osv.
Det är nog den största anledningen till att tex de som opererat brösten plötsligt oftast har urringat och vill framhäva dom, för man är stolt och nöjd med dom. Inte för att söka uppmärksamhet som många tror. Finns alltid undantag men jag tror det beror mest på att man är nöjd med just den kroppsdelen man gärna framhäver det. 
Jag är tex nöjd med min kropp, så jag har helst tajta kläder, för jag tycker inte pösiga kläder gör min kropp rättvisa, då försvinner alla former och jag ser bara större ut än vad jag är, speciellt när man har större bröst, om det hänger löst under brösten ser man ut som ett kylskåp istället :P
 
 
Har inte haft såhär långt hår på evigheter. När jag hade såhär långt sist va det mkt mer slitet. Hade inget bra schampoo och använde aldrig inpackningar. För att få långt hår kan jag inte klippa mig ofta. De säger ju att man får längre hår om man klipper de ofta då de kan gå av annars, men både jag och min frisörkompis har kommit fram till att det inte går fortare. Om du klipper dig varannan månad 1-2 cm så blir det typ +-0. Jag klipper ca 2 cm va tredje månad och nu har mitt hår blivit superlångt :) När jagtar bort hårförlängningne i höst kommer det va aslångt då jag inte kommer kunna klippa det under tiden
 
 


Kommentarer
Mrs V

Tror inte man behöver klippa det oftare för det ska växa snabbare... jag klipper aldrig mitt hår, jag lovar.. MAX en gång om håret, okej ibland gör jag småklippningar hemma när jag får spel på att det är så långt och fastnar överallt... bara klipper en bit, hahah... whatever :P
Men saken, jag klipper mitt hår jättesällan men det växer supermkt.
Min friösr sa också att det har inte med hur ofta man klipper... men man ska vårda håret så det inte blir slitet eller torrt... men man får itne håret att växa snabbare bara för man klipper ofta... det växer som det växer oavsett hur ofta eller lite man klipper :P

Svar: Hehe ne växer fortare gör de nog inte för de påverkas ju inte av själva längden :P är väl vissa frisörer som säger så för de ska få kunder oftare :P
Men jag får med långt hår destu mer sällan jag klipper det. Men jag klipper det ca va tredje månad så jag inte får tunna o flikiga toppar då mina toppar blir slitna ganska fort.
Malin

2014-03-08 @ 17:21:44
URL: http://boobluscious.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0