Sköt dig själv

Det är så många som lägger sig i hur andra tränar, om man behöver gå ner i vikt eller gå upp, hur man bör äta, hur mkt man ska träna osv osv.. Varför inte bara sköta sitt eget och fokusera på ens egna mål? 
Jag har inte fått så många spydiga kommentarer men hela tiden läser man hur andra får sån skit hela tiden. Sen är det på nåt sätt mycket mer accepterat att säga nån är för smal, men det är lika fel som att säga nån är tjock. Finns de som vill gå upp i vikt men det är inte alls enkelt för vissa. Jag tar inte alls illa vid mig om nån säger jag är för smal, för jag vet själv att jag tar hand om min kropp och ger den vad den behöver, jag har en egen målbild hur jag vill se ut och vad jag tycker är snyggt. Men jag kan inte förstå varför folk kommentetar att andra är för smala, vad får de ut av det? Tex kan jag se superspinkig ut för en person, vältränad för en annan eller lagom för en annan, så vem bestämmer att man är för smal? Vältränad? Tjock?
 
Som en skrev igår på min instagram när jag la upp att jag börjar min deff,
- Du är redan jäkligt smal alltså!
Men det är ju inte så att jag skulle ändra mitt upplägg pga att en tycker jag är smal redan. Deffning handlar så mkt mer än att bli smalare, det handlar om att definiera musklerna, förlora fettmassa. Jag har fett att förlora, jag har en målbild som jag strävar efter och den målbilden är hälsosam och stark. Sen vill jag utvecklas hela tiden, jag vill testa att deffa en längre tid för att se hur min kropp svarar, för jag vet att jag va mkt nöjdare med kroppen efter min "minideff" än vad jag är idag då jag inte är lika "rippad". Jag trivs med att musklerna syns lätt och där jag är tajt. Så en deff gör så jag kommer närmre mina mål
 


Kommentarer
Anonym

Ja trycker du är grymt duktig och har en grym kropp inte alls för smal utan riktigt vältränad.. Skit i negativa kommentarer och kör ditt rejs, tror folk mest är avundsjuka

Svar: Tack så mkt fina du! Ja jag tror det kan sticka i näsan på folk att man ska gå ner när man redan är smal.
Men de är bara stt köra på och fokusera på sig själv :)
Malin

2014-03-27 @ 12:33:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0