Sluta oroa mig

Jag hatar att jag lätt oroar mig för saker. Har jag gjort sen jag va liten, va extremt känslig när jag va barn/ungdom och är fortfarande, alltså mer än normalt. Fick rent av ångest om det skulle va en utflykt i skolan, storlipade. Eller om man skulle mötas på ett annat ställe än i klassrummet, hade verkligen ångest över sånt och klarade inte av förändringar och va otrygg för minsta lilla. Redan då behövde jag väldigt mycket kontroll och oroade mig varje dag och grät i stort sett varje dag i skolan, kommer inte ihåg hur länge det varade men säkert upp till 3-4an. Sen resten av årsklasserna va man superblyg och vågade aldrig ta för sig och va mest obekväm. En stor del av det finns fortfarande kvar och jag hatar att oroa mig och känna mig obekväm för minsta lilla, vill inte va osäker på mig själv utan bara göra det jag älskar och inte bry mig vad andra ska tycka. 
Därför passar också citatet : Don´t change so people will like you. Be yourself and the right people will love the real you!" in på mig och det kommer jag tatuera på revbenen i vår. Lever inte upp till det till 100% än men jag är på god väg. Väldigt länge har jag anpassat mig för mina vänner, vill de ska gilla mig och jag försöker hela tiden leva upp till deras värderingar och kan lätt hålla tillbaka. Men nu har jag mer och mer struntat i vad de tycker och gjort det jag trivs med. Som tex kan jag känna att andra tycker jag är ego, konstig eller att de tycker det är fel jag lägger upp bilder på min kropp, där jag kanske har trosor ibland, man kan se en urringning osv, men jag försöker strunta i vad andra kan tycka och göra det jag vill. Jag gillar att lägga upp bilder på min utveckling, jag är stolt över min kropp och gillar att visa det, jag gillar att ha urringat på fest och försöker inte bry mig att folk kan tycka det är trashigt. Pga av rädslan av vad andra ska tycka om alla bilder på min kropp jag lägger upp har jag inte gått ut med min blogg på fb eller instagram, bara skrivit till några på insta vad den heter. Samtidigt hade jag velat lägga ut bloggen på instagram för vet det är många som inspireras och vill veta hur jag gått tillväga för att komma där jag är idag.
 
Detta inlägget blev visst ett helt annat än jag först tänkte. Det jag tänkte skriva först va att jag oroade mig i onödan om pengarna denna månaden och att vi har dyra utgifter. Från att vi skulle betala nästan 14000 på bilen kommer det bara bli ca 4000kr tack vare min pappa :) För vi kan ha sommardäcken denna sommaren också, trodde de va för litet mönsterdjup men de klarar sig en sommar till, och han hittade en billigare service för 4000kr. Får se om vi lägger till nåt mer på servicen men då ingick det mesta. Sen kollade jag skattebeskedet och det stod 0kr. Så skönt att slippa betala då jag fick betala 3500kr förra året :) Så allt löser sig alltid i slutändan!
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linda

Helt rätt tänk!
Kram

2014-03-20 @ 11:27:10
URL: http://www.iamlinda.se
Josse

Fint inlägg, det var en helt ny sida som kom fram, uppskattas!! Vi har alltid flyttat mkt när jag var mindre, fick ta mkt skit för att jag inte kom från samma ställe och har periodvis varit jätteensam. Familjen har alltid funnits där (3 syskon till) och skolan har alltid varit det jag fokuserat på för att slippa fundera så mkt när det sociala inte flytit på. Idag vet jag att jag har rätt mkt skinn på näsan och vissa kan tycka jag är speciell för att jag är så rak, antingen så älskar man mig eller så hatar man mig för det. Haha.. Men barndomen påverkar helt klart vem man blir som vuxen även om man med tiden får en mer avslappnad inställning till allt :) klart man ska våga vara sig själv, man vill ju inte ångra sig på dödsbädden att man anpassade sig till alla andra när man egentligen hade egna stora drömmar som man ville uppfylla!

Svar: Ja visst formar barndomen en väldigt mkt i vuxenlivet. Men jag är glad det går åt bättringsvägen iaf, jag har mkt lättare att prata med nya människor och vill mer ta kontakt än dra mig undan. Men ibland kan man lätt vara obekväm och blyg med. Men de är bara o jobba på det :)
Malin

2014-03-20 @ 11:27:17
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Fint inlägg, det var en helt ny sida som kom fram, uppskattas!! Vi har alltid flyttat mkt när jag var mindre, fick ta mkt skit för att jag inte kom från samma ställe och har periodvis varit jätteensam. Familjen har alltid funnits där (3 syskon till) och skolan har alltid varit det jag fokuserat på för att slippa fundera så mkt när det sociala inte flytit på. Idag vet jag att jag har rätt mkt skinn på näsan och vissa kan tycka jag är speciell för att jag är så rak, antingen så älskar man mig eller så hatar man mig för det. Haha.. Men barndomen påverkar helt klart vem man blir som vuxen även om man med tiden får en mer avslappnad inställning till allt :) klart man ska våga vara sig själv, man vill ju inte ångra sig på dödsbädden att man anpassade sig till alla andra när man egentligen hade egna stora drömmar som man ville uppfylla!

2014-03-20 @ 11:28:11
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Sorry för dubbelklicken!! :/

2014-03-20 @ 11:29:10
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Jo och apropå pengar, man kan deklarera nu om du var sugen på att få det innan midsommar! ;)

Svar: Jag va inne där igår men det verkar inte va klart. Står 0 kr på både mig och Danny o han brukar alltid få lite tillbaka.
Haha hoppas jag ens får nåt, sist fick jag betala 3500 :S
Malin

2014-03-20 @ 11:51:19
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Lina

Du måste ändra inlogg längst upp i högra hörnet där de står "byt etjänst". Sen långt ner på den sidan står det "inkomstdeklaration 1 på internet". Tryck där.
Sen trycker du på "skatteuträkning" och sen nästa.
O sen kommer sidan upp där du ser vad du får i återbäring.
Längst ner nånstans :)
Hoppas du fattar :)

Svar: Tack :) ska in o kika igen sen :)
Malin

2014-03-21 @ 10:40:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0