Bål övningar

Man kan variera sig rätt mycket egentligen när det gäller alla muskler. Men jag har kört samma magövningar rätt länge nu då jag inte riktigt hittat några andra jag gillar och som jag känner tar. För som jag skrivit tidigare så skippar jag övningar där jag inte får kontakt med musklerna. 
 
 
Plankan gör jag efter varje pass. En stark bål är väldigt viktigt för hållningen och när man lyfter tungt på gymet. Med en svag bål svankar man lättare och man belastar ryggen. Sen även för att få en tajtare mage. Coreträning är själva korsetten, man kan ha synliga magmuskler men magen kan fortfarande vara putig om man inte tränat upp bålen. Så om man fött barn bör man först fokusera på core träning och inte de yttre magmusklerna så man bygger upp magen inifrån. Jag brukar stå vanligt, sen brukar jag ta ut ett ben åt sidan i taget, sen efter det ställer jag mig på händerna och sen ner osv. Då blir det jobbigare och man orkar inte stå plankan lika länge. Jag tröttnar ganska fort om jag bara står såhär tills det bränner :) Man kan även lyfte det ena benet, viktigt man försöker ha kvar höften paralellt med golvet, det känns då mer i sidan av magen.
 
 
Sidoplankan har jag också börjat köra nästan varje pass. Den bränner bra!
 


Kommentarer
Madeleine

Bra att veta :) Hehe
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18867085.ab

2014-05-13 @ 14:39:34
Anonym

Hej. jag är en tjej som fött barn för ca 10 månader sedan. Jag behöver komma i form och bli av med min mage. Men tyvärr kommer jag i nuläget inte iväg på gym. Har du några tips hur jag kan gå tillväga här hemma när det gäller träning och kost

Svar: Hej! Minska på allt socker och tomma kalorier som vitt bröd, flingor, godis, snabbmat osv. Ät så näringsrikt som möjligt och mkt protein. Snabba kolhydrater som pasta/ris/potatis är bra innan träning. För mig funkar det med lite kolhydrater.
Träna igenom hela kroppen minst en gång i veckan. Jag kör 2-3 muskelgrupper per pass o låter varje muskel vila minst 48 timmar. Köp hem lösa vikter, såna vikter man sätter runt vristerna är också bra att ha, en matta och kanske en yogaboll. Då har du allt du behöver för hemmaträning :) olga rönnberg har en bok - träning för nyblivna mammor som ska va super :)
Malin

2014-05-13 @ 15:58:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0