Estee Lauder

Nu har jag använt Estee Lauder double wear foundation ett tag och jag älskar den! Varför har jag inte köpt den tidigare? En bra foundation gör ju hela makeupen och den sitter så mycket bättre än de andra jag har testat. Tycker även concealern fäster bättre och smetas inte ut lika mkt. Jag får en jämn och fin ton i hela ansiktet och det bästa är att man känner sig fräsch länge. Men de andra foundation jag använt så känner man sig inte fin i sminket efter ett litet tag. Köpte den på kicks, kostar 445kr men hade en rabattkod med 20% :) Dyrt men värt pengarna.
 
Jag använder nyansen ivory beige. Tycker den blir bra på mig då den är varm i tonen, lite för mörk men jag kommer bli brunare nu snart ändå :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Vanessa

Den sitter bra, håller länge. Det är det enda jag tycker är jobbigt när jag ska tvätta av sminket...rätt svår få bort för den sitter bra :P

Den blir jättesnygg när man sätter den med beauty blender.

Jag är sugen på testa estee lauder - double wear maximum cover med, hört den ska va jätt täckande också men den verkar inte säljas i sverige och svårt få rätt nyans från nätet :/

Svar: Jag får av det lätt med nutriganics från bodyshop :)
Vad är beauty blender för nåt?:)
Ja den lät bra, kanske kommer till Sverige senare?:)
Malin

2014-05-31 @ 10:08:29
URL: http://boobluscious.blogg.se
Vanessa

Ah okej, skönt... jag använder ekologiska rosenseriens och urtekram så kanske därför det blir kämpigare för mig :P
Tvättar av ansiktet 3 ggr typ och använder upp en miljon pads varje gång, hahah, innan allt är borta :P

Det är den svampägget typ, man fuktar och sen duttar in foundationen. Brukar använda den eller sifgmas 88 tror jag det är, den platta :P
Men ägget är super med, ger skitsnygg läggning av foundationen, bara jobbig rengöra :P

Svar: Jag har med den feån sigma, den är ju med omöjlig att rengöra :S
Malin

2014-05-31 @ 13:32:24
URL: http://boobluscious.blogg.se
vanessa

Jag veeet haha...men jag brukar fylla liten burk med vatten så det täcker borstens hår. Hs i diskmedel o låta den stå upp o ner i det vattnet...men vatten som bara nuddar håret o ibre upp till handtaget.
låtee jag den stå så ett tag så är den enkelatt tvätta ur sen

Svar: Tack för tipset! Ska testa det nästa gång :)
Malin

2014-06-01 @ 13:40:17
URL: http://booblusisous.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0