Favvorpasset

Är lite delade känslor om alla mina träningspass. Jag älskar när det är jobbigt samtidigt är det ju faktiskt jobbigt :P
Som idag blir det rygg och biceps, men har börjat gilla rygg mer och mer då jag börjat göra marklyft, den tar så sjukt mkt i ryggen! Kan rekommendera den övningen till alla! MEN tekniken är såå viktigt och om ni får ont i ryggen är det viktigt att se över tekniken/ sänka vikterna. Jag brukar inte få träningsvärk i ryggen, men nu brukar jag få sjukt mkt träningsvärk efter, speciellt i mitten av ryggen vid skuldrorna och ut i vingarna!
Nu kör jag 50 kilo i marklyft, kör på det ett tag till så jag kör rätt teknik, är ju lätt att tekniken sviker en om man kör väldigt tungt. Har en tendens att lyfta rumpan lite för tidigt.
 
 
 


Kommentarer
Vanessa

Marklyft är nog en av de övningar som ser enklast ut men som faktiskt är svårast. Det är så mycket teknik i den och minsta felet och man kan få betala dyrt...så den är faktiskt väldigt svår men ser enkel ut, haha.. tycker jag :P

Svar: Ja det är väldigt mkt teknik och tänka på! Men jag tycker nog knäböj är svårare att utföra än marklyft. Gäller iaf att ha en stark bål i alla basövningar man gör så man inte belastar ryggen :S
Malin

2014-05-06 @ 16:42:27
URL: http://boobluscious.blogg.se
Vanessa

Knäblj har jag mest problem med balansen... men nu har jag varken kört marklyft, knäböj eller något som "involverar" benrörelser... kan inte ställa mig i dem lutningarna för gör cp ont i höften.
Kan inte böja knäna och puta ut rumpan typ, för då gör höften skitont, är lixom som låst där, ben ligger mot ben så knackar som fan varje gång jag för rörelse i höften, pain :(

Men som du säger, också viktigt med bålen för där märker jag på andra basövningar som, som konstigt nog funkar, jag kan göra att hukar mig lätt om jag inte påminner mig själv att hålla bålen... men df det finns speglar med :P

Svar: Usch lider med dig :( hoopas det blir bra snart! Kan tänka mig att basövningar inte är det bästa när man har ont där.

Ja jag kör alltid basövningar där jag kan se mig i profil :)
Malin

2014-05-06 @ 16:54:41
URL: http://boobluscious.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0