Lurföretag

Såg det va ett företag på facebook som användt min bild för reklamsyfte. Blir så arg. För det första har de inte rätt att använda sig av mina bilder och jag hatar dessa företag som rent av lurar folk att man går ner av en FRUKT, eller vad det nu är. Vet inte om nån faktiskt är så dum och går på sånthär. Mina bilder är inte till för att lura andra hur jag gick ner. Får hoppas de tar bort den för jag vill inte mina vänner på fb ska se detta och faktiskt tro jag gått ner på en frukt :S Är redan flera som sett annonsen
 
 
 


Kommentarer
Malin

Det är det som är det farliga med instagram och facebook, när du lägger ut en bild där så äger dom den bilden och har rätt att göra vad dom vill med den! Står i villkoren, som man alltid kryssar i utan att läsa.

Svar: Fast det är väl inte facebook som lagt upp den utan en person på facebook. Den privatpersonen har väl inte rätt att använda sig av mina bilder från instagram?
Malin

2014-05-20 @ 10:24:22
Malin

Facebook kan ge tillåtelse till någon annan att använda dina bilder.

Svar: Tror tyvärr inte de bett om tillåtelse av nån av att använda min bild då den kommer från instagram. Är rätt säker de bara tagit den o lagt upp
Malin

2014-05-20 @ 15:15:04
sara

Åh vad störande och tyvärr inte ovanligt gjort så fult av dom. Har du provat att anmäla bilden på fb? Be dina vänner göra det oxå om dom har möjlighet tror det är bättre ju fler anmälningar det är. Sett att du skrivit ditt ignamn på ig (följer dig där med) kanske kan lägga din signatur på kroppen ist för nere i bilden? kanske svårare att ta bort det då?

Svar: Ja jag får kanske sätta min signatur närmsre kroppen, men man tycker ju de borde ta bort bilden när jag som äger den skriver de ska göra det. Aja de kunde varit värre :)
Malin

2014-05-20 @ 20:16:24
sara

o jo tyvärr tror jag att det finns dom som är naiva nog att gå på detta annars hade det nog inte funnits någon marknad med att hålla på med sådan här reklam:(

Svar: Ja det är ju synd dessa företag ens tjänar på att lura folk :/
Malin

2014-05-20 @ 20:18:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0