Obliques

Här kan man verkligen se mina obliques. Jag har inte fokuserat så mycket på dom i träningen, blir mest sidoplankan, men de kanske tränas i många andra övningar där man inte tänker på det?
Innan jag blev insatt i styrketräning visste jag knappt att dessa muskler fanns, trodde det typ bara va rutor. Vissa som inte är insatta tror att det är revbenen och att man är undernärd. Men nej, det är muskler :)
Sen blandar många ihop underviktig/ anorexia med de som är fit/vältränade. En som svälter sig själv och är supersmal kan omöjligt ha muskler då de bryts ner av för lite näring till sin kropp, men att vara smal med muskler är inte ohälsosamt, för musklerna säger bara att man ger kroppen näring och protein framförallt, muskler tyder oftast på en stark och hälsosamt kropp. Så jag är så less på alla kommentarer att man är mager, anorexia, för smal osv. Sen är jag också less på att det alltid ska va några som påpekar att man såg bättre ut på förebilderna, visst det får alla tycka om man vill för huvudsaken är att jag är nöjd, men varför måste folk påpeka det när de ser klart och tydligt att man lagt ner hårt jobb för att komma där man är idag? Jo det sticker i ögonen på folk när de ser de som lyckas. Eller att de försöker leta fel och skriva man är photoshoppad, va tom en som trodde jag hade en annan person som efterbild och att tatueringarna va redigerade, sen tyckte de att det va konstigt jag va brunare på efterbilden haha. Ja, vissa vill leta fel för de vill inte se folk som lyckas helt enkelt.
För om de personerna inte fått dessa resultaten på flera år och tror det är omöjligt och tvivlar man kan få det på bara 8 månader, ja då kanske de personerna ska se över sin kost och träning och sluta sitta i soffan och äta chips xD
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Visst är det tråkigt när det hela tiden finns människor som måste klanka ner på andra för att må bättre själva... :/

Men jag tror ändå inte att alla som skriver till dig sitter i soffan och äter chips och är lata. Det handlar ju så mycket om genetiken och vad man har för förutsättningar att bli fit. :P

Svar: Ne det menar inte jag heller :) men om de inte fått resultat så borde man se över sin kost och träning än säga att de som lyckas luras :)
Malin

2014-05-18 @ 10:31:19
URL: http://misstrong.blogg.se
Anonym

Jag haft anorexia, tro mig det har inte du. Du är snygg

Svar: Tack så mkt :)
Malin

2014-05-18 @ 11:10:26
Josse

Såg en kommentar tidigare på IG och förstår din reaktion, speciellt eftersom du arbetat så hårt för att komma dit du är! Men iom att du blivit så poppis så tror jag du får försöka låta bli att bry dig. Både du och jag och alla förnuftiga normalt funtade människor fattar med lite hjärnkapacitet att det krävs en oerhörd disciplin att nå dit du är idag.

Så när de kommenterar dig och hur du såg ut tidigare tror jag inte alls kommentaren är tänkt och riktad till dig egentligen, den är bara skriven i ett psykologiskt syfte för dem att få sig själva att må bättre för att de är där du var men vet att de inte har kapaciteten att nå dit du gjort idag.

Sedan är ju smaken som baken delad, men vad dem tycker ändrar ju inte dina mål eller känslor egentligen för vad du gör så strunta i dem och lägg ingen onödig negativ energi på att besvara sån skit, det ger ingenting.

Hade en gammal klasskamrat som sa det att man skulle anta att hälften av alla människor man någonsin möter är korkade/primitiva, utgår man från det så slipper man bli besviken på vad för grodor som kommer ur munnen för då vet man ju att det oftast inte är speciellt intelligent överhuvudtaget! ;)

Själv brukar jag utgå från att de flesta är ytliga/korkade/u name it och så får de genom sina handlingar bevisa motsatsen allt eftersom man lär känna varandra! Tänker man så när man inleder en relation, oavsett vad det är för relation, så blir man helt klart petigare med vilka människor man har runt omkring sig och så har man alldeles troligen bara goda, peppande vänner runt omkring en som verkligen betyder något och ställer upp för en istället för att slösa tiden på avundsjuka, barnsliga omogna människor som har problem med sig själv. Låter säkert jäkligt krasst men det är dumt att låta sig imponeras av någon skrytig människa när det egentligen så att personen mest är bra på att ordbajsa och framhäva sig själv. Sorry det långa inlägget! Haha.. Hoppas du fattar vart jag vill komma iaf! :) kram

Svar: Ne jag tar inte åt mig egentligen, då huvudsaken är att jag är nöjd och alla har ju olika smak :) Men det är så alexandrabring skrev på sin blogg om att bara för en person inte gillar det de ser måste de inte kommentera det, för det viktiga är att man själv är nöjd. Eller när folk ber mig sluta träna för att jag börjar få för mkt muskler, varför skulle jag sluta för att de tycker det. Jag tränar lixom för mig själv och ingen annan haha :P
Ja det finns många korkade personer i denna värld tyvärr och ibland förlorar man hopp om mänskligheten :S Kram
Malin

2014-05-18 @ 19:33:20
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Theresa

brukar inte kommentera men går in på¨din blogg varje dag och följt dig genom hela graviditeten! :) Du är en sån förebild verkligen,att inget är omöjligt och du kan forma din kropp bara du kämpar. Du har fått mig att se styrketräning som något bra vilket jag var rädd förr innan. Brukade alltid bara köra kondition och lite andra små övningar för rumpa haha. Du inspirerar så mkt genom din blogg och insta, och du är såå grymt jäkla snygg. Skulle döda för en kropp som din speciellt din rumpa, så fort jag läst din blogg blir jag verkligen motiverad att träna :) Ville egentligen bara skriva att bry dig inte om negativa människor,de snackar skit för de mår dåligt själva/ är avundsjuka. Fortsätt med det du gör för du gör de så jävla bra och jag hoppas verkligen att du är sjukt stolt över dig själv!! Kram

Svar: Åh tack så mkt för din fina kommentar. Det värmer <3 Jag va också rädd för styrketräning innan och trodde man istället blev större av det, som man också kan bli men inte så lätt som tjej.

Mina freddybyxor hjälper min rumpa lite men jobbar på att få den större igen :)
Lycka till med träningen! Kram!
Malin

2014-05-18 @ 21:13:53
Josse

Trist med såna kommentarer, folk är så missunnsamma! Tycker du är lika duktig som vanligt! En tanke slog mig, kan du inte skriva om hur det hela gick till? Vart du hittade/sökte information? Vad du lärt dig längs vägen, misstag (om du gjort några såna) och liknande. För du har ju läst dig till allt egentligen har du inte det? Och sedan motivationen? Tror många hade uppskattat och fått mer förståelse för hela resan (som en hel del faktiskt missat eftersom de tillkommit på sistone). Hade varit kul att höra hur du tänker kring det framöver när du börjar jobba? Samt hur det påverkat ex din sambo, om han äter lika nyttigt och sånt. Få lite större perspektiv eftersom du lyckats så bra med din förvandling! Det hade varit sjukt inspirerande att läsa om också :)

Svar: Jag kan försöka få till ett inlägg om det :)
Malin

2014-05-18 @ 22:00:02
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josse

Sen måste jag ställa en jäkligt dum fråga, jag har ju så jäkla mycket extrahud på magen så jag funderar på om jag ska skippa gå ner nåt mer för jag är rädd det inte ska dra sig tillbaka och bara hänga. Hur känner du med huden efter graviditeten, träningen och viktnedgången? Min förhoppning om jag går ner nåt mer är att det ska bli fastare men man är ju lite skraj av sig! Haha.. På foton ser min mage fast ut men huden är ju inte. Samtidigt vill jag ju ha fram markeringar på magen så jag vet att jag måste sköta kosten. Vad tror du?

Svar: Jag har med endel extrahud, om jag tex vrider mig i vissa positioner blir de massa valkar av hud haha. Sen går de ju dra ut hur mkt hud som helst känns det som. Men det är rätt tajt när jag står upp. När jag sitter är de värst.

Svårt o veta hur du bör göra, men försök äta nyttigt och bygg muskler så kommer huden säkert hänga med den Sista biten :)
Malin

2014-05-18 @ 22:04:33
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Moa

Du är så otroligt duktig!! Önskar verkligen att jag hade den mentala styrkan du verkar ha. Du är en sån inspiration!!

Svar: Tack då mkt😊 vad kul att läsa ^^
Malin

2014-05-19 @ 12:29:07
URL: http://nattstad.se/moakerstell
Josse

Tack så jättemycket för svaren Malin! Guld värt!! :D

2014-05-19 @ 12:33:09
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Vanessa

Man kan inte bara se på en kropp och göra en bedömning om personen är frisk eller inte.
Dessa självutnämnda läkarna är jag så trötta på att se och läsa om, som ska påpeka hur man mår beroeende på hur de tycker ens kropp ser ut.

Man kan inte göra bedömningar på någons utseende, och ännu mindre enbart via bilder, och säga om den är frisk eller inte, vare sig sen har jätte mycket muskler eller om den är väldigt underviktig.

Ohälsa och hälsa sitter inte i kroppen det sitter i huvudet och vår insida, kroppen ger endast symptom och blir sjuk pga av det... men fortfarande kan man inte bedöma en persons hälsa efter hur den ser ut.

Finns personer som är överviktiga men som är anorektiker exempel...

Trött på såna människor. Bry dig inte om dem...säger sig själv hur smarta dem är som anser sig ha svaren på hur du mår...

Svar: Ne jag är med less på dessa personer som tror de kan ställa en diagnos utifrån en bild, som inte ens ser anorektisk ut. Eller personer som måste kommentera att man är ful, äcklig, för smal osv. Bättre att hålla det inom sig.
Men det är ingen mening o bry sig om det för det kommer alltid finnas såna personer som vill trycka ner andra.
Malin

2014-05-19 @ 14:07:55
URL: http://boobluscious.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0