Rygg

Gillar att köra rygg då man kan göra många övningar med fria vikter. Gillar att använda fria vikter mest. Marklyft har blivit en favorit, en annan favorit är hantelrodd och T-bar. Om ni inte vet vad det är för övningar så kan ni bara söka på det på youtube eller google :) Jag kunde inga övningar innan min graviditet men när man är inne i träningsvärlden o läser olika bloggar osv så lär man sig :) Det va ofta jag inte hade en aning om vad jag läste men jag sökte på allt på google och så har jag lärt mig vad övningar heter och vilka som är bra. Gäller att testa sig fram och köra de övningar som passar en själv. Det svåraste tycker jag varit är exakt var alla övningar tar. Vilken del av ryggen, del av benen osv. Men nu när jag kör mer basövningar så vet jag att det tar i stort sett hela muskelgruppen :) Tex knäböj tar i stort sett hela benen och man kan variera i sumoknäböj, rak knäböj så tar det lite olika också :) Man vill ju inte missa en muskel :)
 
 
Vet inte hur min rygg såg ut innan men tror jag börjat få fram musklerna jämte ryggraden nu :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0