Vardagsmat

De tre mål jag äter varje dag är min gröt, min kvargröra och proteinpannkakorna. Pannkakorna äter jag kanske inte varje dag men ofta :)
 
Eftersom detta äts så mycket så lägger jag ut "recepten" på alla de tre i ett inlägg här nedan.
 
 
 
Min kvargröra äter jag varje dag till mellanmål eller till mina pannkakor.
Blandar 250 gram av icas lättkvarg med proteinpulver i smaken jordgubb eller blåbär från body science whey 100, tinar hallon och blandar i.
 
Min gröt är väldigt smidig att göra. Blandar bara 1.5dl fiberhavregryn med 3 dl vatten och har i micron på full värme i 2.40 min. Sen blandar jag i hallon som tinas av gröten och proteinpulver i smaken jordgubb eller blåbär/ vanilj. Toppar med lättmjölk och kanel
 
Till pannkakorna mixar jag 3 äggvitor, en banan, lite havregryn och ca ½ dl proteinpulver i smaken choklad/banan, ibland tar jag även lite kakao i.
Blir en stor pannkaka av detta och steks i smör. Blandar kvarg och hallon och har till
 
 
 
 


Kommentarer
Elin

Äter du bara 3 mål om dagen?

Svar: Jag äter 5-6 mål per dag
Malin

2014-05-16 @ 19:16:45
Elin

Okej :-) hur blandar du i protinet? Som det är eller med vätska?

Svar: Som det är :)
Malin

2014-05-17 @ 01:05:54
Malin

Nåt jag alltid funderat på är när folk skriver att de tar 2 äggvitor osv. Men vad gör man med äggulorna? Slängs de? :P

Svar: Jag slänger dom :) jag gillar inte äggula så mkt. Men de går ju spara om man vill :)
Malin

2014-05-18 @ 09:01:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0