Video på övning

Det får bli lite övningar då och då. Är ju lite svårt att filma hemma då jag oftast använder redskap. Men det finns endel övningar man kan göra hemma, sen om man vet man kommer träna hemma så kan det vara värt att köpa hem lite lösa vikter, en matta och gärna såna vikter man sätter runt vristerna. En yogaboll och TRX linor kan man också ha till många övningar. Men lösa hantlar kommer man väldigt långt med. Går köra i stort sett allt hemma då sålänge man kan lasta på rätt tungt då man hela tiden bör utmana musklerna och öka i vikt. 
 
 Nu räknade jag inte repsen osv i videon. Men det brukar oftast bli 20-25 reps på varje ben, sen kör jag med rakt ben efter ungefär lika många reps. Sen i slutet brukar jag alltid stanna i 90 grader tills det bränner ordentligt. 

Använder alltid 3kg på varje vrist.
 


Kommentarer
Elektra

Jag har nyligen börjat med den övningen då jag inte kunnat göra så mycket utfall pga nån nerv som spökar i skinkan XD och måste säga att den är grym för rumpan, första övningen jag hittat som jag tycker tar bra på rumpan utan att det blir så mycket ben samtidigt. :) Kör annars mycket knäböj men vill bygga mer rumpa, benen är redan värsta klubborna haha.

Brukar köra donkey kicks i smithen dock, då kan man ju köra tyngre. Hörde att man kan köra i benpressen men det har jag inte provat än. :)

Svar: Ja denna övningen är bra för den belastar inte knäna heller :) Jag har testat i smithen en gång men va för krångligt då den som hakar i fastnade hela tiden då stången snurras lätt :) I benpressen vet jag inte hur man ska lyckas då sätet är så kort haha. Däremot i maskinen där man gör legcurl kan man också göra den. Men folk hade väl undrar vad jag höll på med där ståendet med alla fyra mitt bland maskinerna :D
Malin

2014-05-04 @ 18:11:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0