Answers

Här kommer svaren på frågorna jag fått, denna gången översätter jag de även på engelska då det är väldigt vanliga frågor som togs upp och som många undrar över :) Svaret på tre av frågorna kommer i första kommentaren.
 
 
Tänkte fråga om du kan tipsa om den allra bästa träningen för kärlekshandtagen samt magen?
Har du implantat? Får man fråga hur mycket du la i?
Det finns tyvärr inga övningar som kommer förbränna kärlekshandtagen då det inte går punktförbränna, det enda sättet att förlora fettet kring magen är äta bra och träna regelbunden, om du vill ner i vikt måste du ligga på ett underskott. Ät mycket protein så du inte förlorar musklerna och försök få in några magpass i veckan. Styrketräningen har hjälpt mig att få bort fettet då man får en högre fettförbränning destu mer muskler man har. Så mitt tips är att träna igenom hela kroppen minst en gång i veckan, ät kalorisnålt och proteinrikt, om det är viktminskningen du är ute efter och förlora fettmassa. 
Jag opererade mig 2011 och har 495cc.
 
Jag har tränat i cirka 6 månader, fotboll 4 gånger i veckan och gym. Jag äter bra kost men går inte ner i vikt. Dem sista kilona. Jag äter kalorisnålt. Jag har börjat ge upp nu för jag inte ser någon förändring. Malin, vad gör jag fel???
På nåt sätt så ligger du på ett överskott eller +-0 om du inte går ner i vikt. Så försök se över kosten. Det finns väldigt mycket dolt socker i tex bröd, musli osv. Försök äta så rent som möjligt och mkt protein. Du kanske ökar i muskler och därför inte ser nån skillnad på vågen? Kan rekommendera att mäta dig, där får man allt svart på vitt. Destu mer du går ner destu striktare måste du vara, de sista kilorna är svårast. Försök inte äta för mycket fett då det innehåller massa kalorier, men ta inte bort det helt. Försök hålla dig till nyttiga fetter som fet fisk, avocado, nötter bl.a. 
 
Vad väger du nu och vad vägde du som mest innan du började träna?
Jag väger 54-55 kilo, beror på hur mycket vätska jag har, kan ibland väga nästan 56kg om jag ätit mycket kolhydrater. Jag vägde mig först en vecka efter förlossningen och då vägde jag 68kg.
 
Hej, jag skulle vilja veta hur ditt matschema ser ut när du deffar?
Under katergorin min deff kandu se exakt vad jag åt varje dag :) Fungerade för mig och fick fram musklerna fort på bara några veckor. Men det schemat passar inte alla men testa dig fram :)
http://belovely.blogg.se/category/min-deff.html
 
I tre veckor har jag seriöst bara ätit skit och lagt på mig hela 3kg och kan lova att det är fett pga överätning, hur gör jag för att bli av med sötsuget?
Jag har också jättesvårt med sötsuget. Men även det är ett beroende som man får avvänja sig vid. Det är tuffast de första veckorna men när man klarat va ifrån det ett tag så kommer suget försvinna. Försök undvika det mesta som är sött, även frukt och sötningsmedel. Ta tuggummi när du börjar bli sugen. Ät ordentligt så du inte bli hungrig och småäter. Det är svårt för att äta nåt gott är som en belöning för oss. Jag är sån att när jag är deppig, sjuk, mår dåligt, så köper jag nåt gott för att må bättre. Men man mår bara sämre efteråt istället. Så man får försöka hitta nåt annat som belönar en :)
 
Har du någon gång haft problem med ätstörningar? Isåfall berätta lite om det om du har lust.:)
Har aldrig haft problem med ätstörningar
 



Here you have the answers from my Q/A time :)
 
 
I wounder how I could get rid of my bellyfat and love handles?
Do you have implants? May I ask how much you put in?
There are no exercises that will burn love handles or bellyfat, cause you can´t choose where to lose weight, the only way to lose fat around the stomach is to eat well and exercise regularly, if you want to lose weight, you need to eat low calories food and not eat more then you burn per day. Eat plenty of protein so you do not lose your muscles and try to workout your abs/core couple days a week. Strength training has helped me to get rid of my belly fat when you gain muscles on your body, your body burns fat faster and easier. So my tip is to train the entire body at least once a week, eat low-carb food and high protein.
I did my breasts in 2011 and has 495cc.
 
 
I've been training for about six months, football 4 times a week and gym. I eat a good diet but can not lose weight. Those last pounds. I eat low-carb. I have started to give up now because I do not see any progress. Malin, what am I doing wrong???
In some way you eat more than your body burn per day, so you need to eat less. So try to look over your diet. There are a lot of hidden sugar in example bread, muesli, etc.. Try to eat as clean as possible and alot of protein. You may be gaining muscle and therefore do not see any difference on the scale? Can recommend to measure yourself. The more you lose weight, more stricter you need to be with your diet, the last kilos is always the hardest. Try not to eat too much fat as it contains lot of calories, but do not remove it completely. Try to stick to healthy fats such as fat fish, avocados, nuts and so on.
 
 
What do you weigh now and what you weighed at most before you started training?
I weigh 54-55 kg, depending on how much liquid I have in my body, can sometimes weigh almost 56kg if I eat a lot of carbs. I weighed myself first one week after the birth and then I weighed 68kg.
 
 
Hi, I would like to know how your diet schedule looks like when you're dieting?
I ate oatmeal with proteinpowder and berries every morning (still do), tacosalad/ soups/ quron with vegetables and rice for lunch, quark between meals, proteinpancakes for finner and casein before bed.
Worked for me I didn´t lose my muscles cause I ate lot of protein. But the schedule does not fit everyone.
 
 
In three weeks, I seriously just eaten shit and put on me 3kg and can promise that it is fat because of overeating, how do I get rid of my cravings for sweets?
I also have lots of cravings. But it's an addiction that you need to get rid of. It is toughest the first weeks, but after that your cravings go away. Try to avoid most things that are sweet, including fruit and sweeteners. Take chewing gum when you feel your cravings is near. Eat well so you do not get hungry. I use to buy sweets, candy or whatever I like when I´m depressed, sick, feeling bad, so I buy something good to feel better. But you just feel worse afterwards instead. So you may try to find something else as a reward :)
 
Have you ever had any problems with eating disorders? If so, tell us about it if you like.
Have never had problems with eating disorders
 
 
 
 


Kommentarer
Maya

What's your natural size of breast?

Svar: A-b cup :)
Malin

2014-09-02 @ 18:55:21
Tove

Skulle du vilja dela med dig av din spotifylista träningsmusik alltså :)

Svar: Absolut :) postade nyligen några favoriter men kan lägga in hela listan och lägga upp mina favoriter från youtube 😊
Malin

2014-09-02 @ 19:28:49
Ellen

På vilken klinik gjorde du dina bröst? Pris? Hade du några komplikationer efteråt? Hade varit kul om du kunde skriva lite om det. Jag är själv nämligen väldigt intresserad av att göra mina:)

Svar: Opererade mig på citadellkliniken av jörg Bohn :) opererat mig två ggr pga komplilationer och har fortfarande massa problem pga att jag har bakom muskeln. Nu är de väldigt bolliga och mkt mindre så hade velat göra om dom, får se om jag vågar lägga framför muskeln då jag har mkt rippling nu.
Kostade 38k då men sist jag kollade kostade det 42k :) då får man välja vilket implantat/märke man vill och det ingår kapselförsäkring och korr de första året
Malin

2014-09-02 @ 20:46:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0