Leg workout

Nånting jag varit väldigt dålig på är att lägga upp mina träningsupplägg. Så ska försöka lägga upp alla mina upplägg för alla muskler. Sen kan ni gå in och kolla på katergorin "träningsupplägg" om ni vill läsa de igen.
Jag kör typ samma varje vecka men kör några nya övningar emellan åt, men har alltid mina "basövningar" som jag kallar det som jag alltid kör som jag trivs med. Så här kommer gårdagens ben/rumppass, men där kan jag variera lite när det kommer till rumpövningarna :)

- Uppvärmning på  crosstrainern = -100kcal
- Lårcurl sittandes i maskin: 12x3  35kg (värmde upp med 25kg)
- Benspark:  12x2 35kg + 1 dropset 40kg och sänkte stegvis ner till 10kg
- Insida lårpress: 15x3 55kg
- Utsida lårpress: 20x3 55kg
- Höftlyft i lårcurlmaskin ca 20-25 rep 3x set. 35kg
- Sittandes i 90 grader mot en vägg med 15 viktplatta i knät x2
- Vadpress: 15x3 52kg
- Donkeykicks med vristvikter ca 15-20 rep per ben x2 set
- Plankan i alla dess former x2
- Ca 15 Burpees
- Handstående mot en vägg och utan vägg
-Crosstrainern -200kcal
-Stretch
 
Kan säga att det kändes mer än nånsin i benen efter detta pass! Tog ca 1.5-2 timmar.
 
 


 
 
Something I have been very bad to post my workouts. So will try to write down all exercises I do for all muscles. And if you want to read this post again and the other workout post Im going to write, you can click on the catergory on the left column "träningsupplägg".
I train the same things every week but I try some new exercises sometimes. Here you have yesterday's leg / bum workout, but I can vary a bit when it comes to glute exercises :)

- Warming up on elliptical = -100kcal
- Legcurl sitting in the machine: 12x3 35kg (warmed up with 25kg in the first set)
- Leg Extension: 12x2 35kg + 1 dropset 40kg and gradually lowered down to 10kg
- Inside legpress: 15x3 55kg
- Outside legpress: 20x3 55kg
- Hipthrust in legcurlmachine 20-25 rep 3x sets. 35kg
- Sitting at 90 degrees against a wall with 15 weight plate on my lap x2
- Calf Raises: 15x3 52kg
- Donkey Kicks with ankle weights about 15-20 rep per leg x2 set
- Plank in many different waysx2
- About 15 Burpees
- Handstand against a wall and with no wall
-Elliptical -200kcal
-stretch

Can say that I was really sore in my legs after this workout! Took about 1.5-2 hrs
 
.


Kommentarer
Michaela

Hej hej :)

Snabb fråga, när du skriver "benspark" är det den när man står på alla fyra framför legcurl maskinen och sparkar/pressar den uppåt/bakåt då?

Jag skulle också behöva öka på mina höftlyft men hur menar du att du gör dem i maskin? Är det den liggande curlmaskinen du menar att du använder?

Kramar

Svar: Hej!
Nej benspark är när man sitter ner och drar benen uppåt (ovansida lår), den du tänker på heter cable kick :)(om de är i kablarna).
Jag ska försöka filma när de inte är så mkt folk:) men ja det är den liggande legcurl, så har fötterna på en stepbräda och har den kudden som man skjuter upp på höften :)
Malin

2014-09-09 @ 18:13:19
sara

Vilket kul benschema! Är inne på 6veckan för mitt så ska passa på att göra nytt.

När du säger höftlyft i curlen, hur får det till? Är nyfiken för ska nämligen ha den övningen och skivstång med yogaboll känns bökigt.

Så om du kunde kanske beskriva lite mer vore jag tacksam! Tack för bra blogg du är bäst!


Svar: Hej:)
Jag ska försöka filma den övningen så snart som möjligt :) men jag ligger med axlarna längst ut på liggdelen, har fötterna på en stepbräda och har den kudden man skjuter på på höften.
När jag gör höftlyft på yogaboll använder jag viktplatta som jag har i knäet och axlarna på bollen
Malin

2014-09-09 @ 18:17:16
Michaela

Hej igen

Tack för svar ;) Sitter och finslipar på mitt träningsscheman och din blogg har varit till jättestor hjälp...så kul att hitta lite nya övningar, speciellt för rumpa och ben som jag ÄLSKAR, haha...veckans absoluta favoritpass ;)

Svar: Ja ben är roligast, för det är de man vill bygga mest på och finns så många olika övningar :p
Malin

2014-09-09 @ 20:12:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0