Smaller

Nu har mina bröst blivit mycket mindre, är väldigt stor skillnad från efter operationen. Sen har mellanrummet blivit mycket större, säkert över 5cm. Allt har o göra med att jag gått ner så mycket i fett och det påverkar ju även brösten trots om man har implantat. Jag har alltid pads för de blir som Bkupor annars i sporttopparna, och då överdriver jag inte. Om jag haft pengarna hade jag gjort om dom nu, men hoppas jag har pengarna efter nästa barn.
Kostar ca 40 000 att operera brösten vilket är mycket pengar, men såå värt det! Den bästa investering jag gjort.
Gjorde dom på Citadellkliniken av Jörg Bohn, kan verkligen rekommendera han som kirurg, enda nackdelen är att han bara lägger bakom musklern och kan inte flytta fram vid problem. Det propageras så mycket att bakom är bäst men bakom ger mer risk för komplikationer så man kapar muskeln och det finns massa muskelproblem, jag har väl fått alla problem man kan få med muskelkomplikationer. Framför blir inte mer bolligt än bakom, kan tom va tvärtom då muskeln håller uppe implantatet och kan göra det mer bolligt. Val av implantat/mjukhet/storlek avgör mer hur utseendet blir på ens bröst och inte själva placeringen. Så om ni funderar att operera er, läs på ordentligt. Jag läste på 1 år innan och då va jag ändå inte tillräckligt påläst, fått lära mig mkt påvägen. Kan tillägga att jag opererat mig två gånger då jag fick mycket problem efter första operationen, då la jag jag även i större andra gången då de blev alldeles försmå för min smak. Är väldigt vanligt man fegar och tar för lite för allt känns ju stort i början.
 


 
Now my breasts have become much smaller, is a major difference from after surgery. Then the gap has become much larger, certainly over 5cm. Everything has to do with that I have lost so much fat and it also affects the breasts even though if you have implants. I always use pads in my sportsbras becaus they look like B cups if I don´t. If I had the money I had done a surgery now, but I hope I have the money after the next child.
Costs about 4000 euro to do a breast surgery which is a lot of money, but sooo worth it! The best investment I have made.
Many surgeons recommend behind the muscle but behind gives more risk of complications cause you cut the muscle and there is lot of muscle problems, I have well received all the problems you can get with muscle complications. Choice of implant / softness / size determines going to affect how your breast going to look likeand not the location of the implants, if it behind or aboce the muscle. So if you are thinkin about  to do a plastic surgery, read on properly. Can add that I did two breast augmentation because I had a lot of problems after the first surgery, I also choose a bigger size cause I took to small implants the first time. Is very common you choose too small implants the first time because everything feels big in the beginning.
 
 


Kommentarer
Johanna

Och jag har funderat i typ 6 år. jag hittar alltid nåt att oroa mig för så jag undrar om jag nånsin kommer våga :P

Svar: Man lever bara en gång :) I värsta fall går de ta ut dom och det brukar oftast gå bra. Sen sålänge du läst på och vet kirurgen är bra och korrigerar vid problem kostnadsfritt så brukar det alltid lösa sig ifall nåt händer :)
Malin

2014-09-04 @ 18:59:13
Nathalie

Hej! Jag opererade mig nyligen, i mars. Jag la in 400 cc bakom muskeln och tycker nu att det är alldeles för litet! Så jag undrar hur mycket du lagt in?:)

Svar: Hej!Jag hade 390cc vid första op och kände med de va alldeles för litet, hade Perthese då och de är ju väldigt mjuka med. Nu har jag allergan 495cc ultra höga, (samma mått som 590cc mentor ultra hög). Så allergan är större i måtte i just den profilen. Men nu är de mkt mindre så kommer lägga i mer nästa gång
Malin

2014-09-04 @ 19:13:45
Nathalie

Okej, jag la in mentor found high profile.
Gjorde andra operationen lika ont som första, och hur blev placeringen på ärret efter senaste operationen?:)

Svar: Ne det gjorde mkt mindre ont, de va mest ärren som sved. De la ärren under brösten då han va tvungen o kolla om jag hade kapsel osv :) men om man bara ska byta implantat går de göra de genom armhålan om du har ärren där idag :)
Malin

2014-09-04 @ 19:53:55
Anonym

Okej skönt att höra! Har också ärren under brösten, skär dom upp på samma ställe när man ska lägga in mer? Tack för att du har orken att svara på alla frågor haha

Svar: Det är lugnt :)Ah de brukar gå in i samma ärr :) Så då slipper man ju nya vilket är skönt :)
Malin

2014-09-04 @ 20:48:42
Nathalie

Okej, kanon då vet jag! Tack för alla svar, du har en jättefin blogg och är en stor inspiration:)

Svar: Tusen tack ^^
Malin

2014-09-04 @ 21:33:15
Linda

Hej, har oxå bokat tid på citadell och ska opereras i oktober... Fick förslag att lägga i 480 cc, men är bara 160 cm och rätt smal så är rädd att det kommer se för stor ut.. Hur lång är du? Är så nervös att jag kommer välja fel implantat!

Svar: Jag är 168cm o jag känner min storlek är för liten, men den va perfekt efter op men efter amning och graviditet har de förlorat sin form lite.
Du får testa dig fram, men de blir säkert snyggt!! :)
Malin

2014-09-05 @ 11:19:57
johan

om någon av er behöver hjälp med att klämma så finns jag till hands;)
du behöver inte göra något malin, du är fin som du är nu

2014-09-05 @ 16:12:36
Emma

Gjorde min op i april, nu börjar dom få sin form. Äntligen ;) Men dom är ff ganska fasta. Så min konstiga fråga är: hur får du sån fin klyfta?
Superfin blogg!

Svar: Ja de tar ju ett tag innan de lagt sig tillrätta :)
Jag använder bombshell eller pads :) utan det är de inte mkt o hurra för :P
Malin

2014-09-06 @ 13:21:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0