Superset

Detta är nåt som jag tycker funkar jättebra! Jag borde göra det i mer övningar. Superset är när man kör 2 eller fler övningar direkt efter varandra utan vila. Jag brukar alltid göra superset när jag tränar axlar. Superset ska va bra för man stressar musklerna mer och jag känner det är lättare att få kontakt då det känns mer intensivt.
Just axlarna har jag fått mycket resultat av, där ser jag verkligen skillnad och har fått mycket muskler just där. Så kanske beror det på supersetet eller att jag har kört axlarna lite mer än andra muskler på kroppen. Men axlarna är en favoritmuskel att träna :) Nedan ser ni bilder på övningar som jag alltid kör! Brukar också göra militärpress med stång.
 


 
This is something that I think works great! I should do it in more exercises. Superset is when running two or more exercises one after another without rest. I always do supersets when I train shoulders. Superset should be pretty good because you stress the muscles more and I feel it is easier to find connection with my muscles and it feels more intense.
I can see big progress on my shoulders and I have gain alot of muscles in that area. So maybe it´s because the supersets or that I had train my shoulders more oftan than the rest of my body. The shoulders are on of my favorite muscle to train :) Below you can see pictures of the exercises that I always do in my workouts! Usually also do military press with bar.
 
 
I do 10-12 reps x 3 set without any rest
 
Shoulder press/ Axelpress med hantlar
Shoulder raise at the side/ Axellyft åt sidan
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0