Tuff nights

Det har verkligen varit en tuff vecka då vi varit sjuka och Vincent sovit dåligt hela veckan. Vaknat och skrikit nästan hela nätterna. Så jag har inte fått mycket sömn. Danny har hjälpt lite men det är inte så populärt då han ska upp vid 5 på morgonen och jobba. Så det tycker jag är väldigt svårt, om jag är sjuk och har feber, och Danny ska upp tidigt till jobbet, vem borde ta Vincent på nätterna? Tycker det är så svårt, för man vill ju inte Danny ska behöva va uppe på nätterna när han ska upp och jobba hela dagen därefter, men när jag är sjuk och har hög feber är det inte lätt att ta Vincent. Som den natten när jag hade hög feber klarade jag inte det så Danny gick upp med han 02.00 och fick han att somna tillslut. Annars tar jag alltid Vincent då jag inte jobbar just nu, men samtidigt måste jag be Danny om hjälp ibland men det känns samtidigt så fel. Hur gör ni på nätterna? Antar ni turas om ifall båda jobbar?
 


It really has been a tough week when we were sick and Vincent slept badly all week. Woken up and cried almost all night. So I have not gotten much sleep. Danny has helped a bit but it ist so popular as he should be up at 5am in the morning and work. So I think this is very hard, if I am sick and have a fever, and Danny need to be up early for work, who should take Vincent at night? Think it's so hard, because I don´t want Danny need to be up all night when he work all day, but when I am sick with a high fever, it´s not easy to take Vincent. Tonight I just couldn´t take him so Danny went up with him 02:00 tonight and he made Vincent fall asleep eventually. Otherwise, I always take Vincent cause I'm not working right now, but I have to ask Danny for help sometimes but it feels so wrongHow do you do at night? Guess you take turns if both work?
 
 


Kommentarer
M

Min son är 1 år nu och har under detta året aldrig sovit en hel natt. Det har alltid varit gnäll, gråt och dålig sömn för honom. Både jag och min man har extrem sömnbrist, dock har det blivit lite bättre nu. Men vi har alltid tagit varannan natt, så att den ena iaf får sova den natten. Och detta trots att min man jobbar. Man får ju hjälpas åt, det är ju bådas barn. Och att ta hand om en liten är minst lika krävande som att jobba, om inte mer som i vårt fall. Det är också ett heltidsjobb att vara föräldra"ledig"!!

Svar: Ja jag håller med, om den andra inte varit föräldrarledig så vet den inte hur det är men det är också krävande. Speciellt i ert fall! Vincent har sovit bra kanske 90% av alla nätter sen han föddes, så det har inte varit några problem och när han väl vaknar tar jag honom. Men nu denna veckan där han sovit dåligt varje natt så har vi hjälpts åt, speciellt nu när jag är sjuk. Men det är ingen dans på rosor precis att va föräldrarledig
Malin

2014-09-05 @ 11:44:05
Malin

Våran son sover jätte dåligt och vaknar ca 10-15ggr/natt och har gjort i flera månader. Vi gör som så att den som jobbar får sova hela natten och så får man hellre vila när den som jobbat kommer hem eller när sonen sover lite på dagen. Men om båda jobbar delar vi på det. Antingen varannan dag eller halva natten var. Då får man iaf några timmars sammanhängande sömn. Svårt när du är sjuk tycker din sambo kanske kan ha ansvar för Vincent fram till ex 12 på natten och sen är det du som tar honom. Då kan du ju Isf lägga dig tidigare på kvällen för att få lite mer sömn. Hoppas ni hittar en lösning som passar just er!

Svar: Ja de är tufft om de är så under en lång tid! Är glad de bara varit såhär en vecka, inatt sov han nästan hela natten för första gången på en vecka, så man uppskattar de mer nu. Jag jobbar inte just nu så då blir de att jag fortfarande är "mammaledig" på natten och på dagarna när han inte är på förskolan.
Men sen när jag jobbar får vi dela upp de mer :)
Malin

2014-09-05 @ 12:55:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fitnessmom

Work for it!

RSS 2.0